Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Sandra - 30 maj 2011 09:27

Vilken lugn och skön helg vi har haft! I fredags så var J ute med sitt nya jobb på After work, men kom hem till 19.00 så vi fick kvällen tillsammans. Vi kollade på Himlen är oskyldigt blå och den var underhållande och väldigt bra. Den väckte en del känslor och vi båda tyckte om den.

På lördagen så var vi trötta så det blev bra med en shoppingdag. J behövde en ljus kostym och det är svårt att tro med tanke på att han har 30 st i garderoben, men även de blir omoderna. Han har en snygg svart kostym och nu har han en skitsnygg modern grå kostym. Han köpte skjortor m.m så nu är han klarhandlad. Nu är det min tur. :-) S käkade päron i vagnen och var nöjd de två timmar vi handlade??

Tack älskade son :-)


På kvällen kollade vi på Änglagård och den var underbar. 

Igår var det ju Mors dag så jag fick sovmorgon och frukost på sängen. Jag fick även en jättefin present från S och det kommer att bli ursnyggt om man får lite färg i sommar. Tack!! :-)

   

Efter en tids hängande vid köksbordet så bestämde vi oss för att skörda rabarber och plantera någon form av häck. Vi har haft en grav längs sidan på tomten som har sett riktigt ful ut. Vi beställde jord förra veckan så det såg lite bättre ut. Igår bestämde vi oss för att sätta tujor där eftersom det ger på sikt en insynsskyddad framsida. Jag tror att folk vill ha det då framsidan har sol hela dagen från 10.00-20.00 Vi ringde en stor trädgårdskedja och kollade med dem. De hade tujor för halva priset så J slängde sig i bilen och åkte dit. 31 st skulle vi ha.


Han ägnade hela eftermiddagen till att plantera och det blev otroligt mycket bättre. Det känns redan mer ombonat.

Jag skördade rabarber och gjorde tre pajer som jag frös in. Vi har galet mycket rabarber och en av plantorna ska med vid flytten. :-)

Vi sa det igår när vi diskuterade detta enorma projekt fram och tillbaka att vi ska sluta prata med familj och vänner om våra planer eftersom vi kan ändra kommun, hustyp, mellanboende m.m m.m på 20 min. Ingen som hänger med och det blir ganska så ointressant till slut.


Från att varit inne på Vallentuna och New England hus 2 plan så är vi inne på Täby och funkishus 1 plan. Det ni!!?? :-)

1 miljon mer för en tomt i Täby, men 962 kr mer i inkomst varje månad EFTER skatt. Stor skillnad!


Nu ska vi kurera oss då S är jättetjock i sin lilla supersöta hals. Jag är snorig och vi är båda rätt trötta.


Hoppas att vi är friska till Linn kommer på onsdag för att stanna till fredag. Supermys!!


KRAM

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards