Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Sandra - 20 maj 2011 15:29

Nu sätter jag mig en stund efter att rengjort alla fönster på övervåningen. Det blev riktigt fint. Våra fönster är gamla och handblåsta vilket blir ett fantastiskt skimmer i dem när solen skiner. Jag har även hunnit torkat av alla skåp vilket känns skönt. Igår städade jag skafferiet. Det är så galet mycket att städa och rensa inför en försäljning. Ska man köpa ett hus vill man ju kolla hur skåp, lådor, garderober m.m fungerar och då gäller det att ha ordning.

I detta hem har vi det i regel alltid städat då jag är lite av en pedant. Jag blir stökig i själen om jag har det stökigt hemma. MEN det är sällan rent tyvärr. Dammsuger ofta, men dammar sällan och ogärna. I lådor och skåp är det ingen ordning utan bara det man ser. Lite ytligt kan man tycka! :-)


Jag har plockat ner 1000 kuddar och 400 plädar i säckar eftersom det ser bara rörigt ut. Varför har vi det då kan man undra? Jo, för att jag älskar att sy kuddfodral. :-) Ikväll när J kommer hem ska jag ta fram våra två solstolar och måla dem svarta. Jag har köpt färg för länge sen, men inte riktigt tagit tag i det. Nu när min bloggkompis C från Åland målade sin utegrupp grå/svart så blev jag sugen på att ta tag i det. Det blev riktigt fint till deras hus som är så otroligt vackert.

De solblekta dynorna till solstolarna får jag sy överdrag åt.


Jag är världssämst på att svara på era kommentarer och jag skäms. Jag tänker varje gång att jag ska gå in på era bloggar och svara, men sen rinner det ut i sanden. Skärpning!


Ha nu en underbar helg!!! :-)

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards