Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Sandra - 23 maj 2011 08:37

S vaknade igår kväll och var orolig efter en mardröm. Kanske om prussiluskan från tecknade Pippi som han är livrädd för. Gråter så fort han ser tanten ... :-) Sööt!

Vi somnade strax efter ett och det känns i ögonen. Eftersom han vaknade 2-3 ggr på en timma så hann man inte mer än somna innan det var dags att trösta. Det var länge sen han vaknade av mardrömmar och jag hoppas att det var en engångsföreteelse.


Vi vaknade vid 8.00 imorse och det första jag ser när jag kollar ut genom fönstret är gula pölar i den nymålade trappan. Jag försöker att spola bort dem med vattenslangen, men det satt fast så fint. Jag blir så less för att det är så sjukt mycket att göra innan fotografen kommer på onsdag. J jobbar dessutom sent ikväll då han har fullmäktige på sitt gamla jobb med mingel efteråt. Dessutom har han fullt schema och kan inte vara ledig någon för- eller eftermiddag i veckan. Tur att jag är hemma för annars hade det aldrig gått.


Idag ska jag fixa i tvättstugan när S sover och plocka bort lite prylar. Imorgon när S är på förskolan så ska jag städa hela huset och plocka in lite syréner. Jag vill inte köpa en massa snittblommor när vi har vackra blommor i trädgården. Det ska vara undanplockat och rent, men inte sterilt för vårt hem är allt annat än sterilt. Det är hemtrevligt och varmt vilket jag vill att fotografen ska förmedla.


Det svåra blir att få till mysiga uteplatser med våra fantastiskt fula utemöbler. Det är inte något vi prioriterat eftersom de är så pass sköna. Jag vet vilka möbler jag vill ha, men de är så galet dyra. Vi vill heller inte köpa några bara för att utan då är det bättre att vänta.

Igår bar vi upp kökssoffan upp till boden och det blev luftigt och väldigt fint. Vi älskar soffan och den är från J´s gamla släkting, men den är otroligt stor och inte superskön. Den får vänta till vi har vårt stora hus med stora kök. :-) Jag ser den i en stor hall där den kommer att vara fin. Synd att torpet är lika stort som en lekstuga för där hade den passat fint.


Jag håller mina point´s och det ser ut som om jag går ner lite grann. Igår tog vi en långpromenad hela familjen på morgonen så jag kom upp till 12 000 steg. Tänk om jag gjorde det varje dag! :-)

Jag ska kolla om jag hittar någon baddräkt till sommaren då bikini inte är aktuellt. Graviditeten lämnade en sladdrig och oerhört ful mage efter sig tyvärr. När vi är klara med barn kommer jag att operera mig så att magen blir normal igen. Jag som aldrig skulle skönhetsoperera mig!!! :-)


Idag åker J´s bror med familj till Grekland i 2 veckor och jädrar vad avundsjuk jag är då!!! :-)

Dags att börja greja då!


KRAAAM

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards