Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Sandra - 16 maj 2011 16:33

när man tar en promenad ner till Ica med en 16 månaders kille med spring i benen och mindre utvecklat förnuft gällande trafik och inser vid bananerna att kontokortet ligger i regnjackan. Letar efter kontanter och inte en enda liten krona finns, MEN jag hittar en oskrapad trisslott. Skrapar fram 50 kr som jag kan handla bananer + mjölk för.

Medvind!

Av Sandra - 16 maj 2011 12:11

SJÄLVKLART förälskar jag mig i de dyraste trädgårdsmöblerna!! Dessa finns i svart och är så snygga att jag blir helt till mig.

Ett vitt bord med 8 svarta stolar .... ojojoj Ca: 29 000 kr


   


Det jag skrev tidigare om leråker i trädgården!!!? En dag får vi också en leråker och jag kommer att älska den... :-)

Av Sandra - 16 maj 2011 08:06

Första gången jag såg dessa hus så tänkte jag mest på hur små de var. Nu har området vuxit upp och det blir verkligen hur fint som helst. Besqab har lyckats med planeringen och det blir klart på en gång. Man får gräsmatta, plantor, stenläggning, carport, brevlåda och ALLT klart när man flyttar in. Man slipper en leråker utanför huset vilket känns skönt i nuläget.

Vi har funderat länge och mycket på var vi ska bo och detta känns som den bästa lösningen.

Vi vill sälja huset nu när det är så pass nytt och modernt. Vi saknar sovrum och behöver ett hus med bättre planlösning för en växande småbarnsfamilj.

Vi vill bygga oss ett större hus i framtiden och gärna i Vallentuna, men nu när jag har ett vikariat, S är så pass liten och vi så småningom vill ha fler barn så är detta perfekt. Vi kan sen bo kvar medan vi bygger nästa hus då detta garanterat kommer att vara mer lättsålt är vårt nuvarande hus.


Såhär gulligt ser det även ut i verkligheten. Tät bebyggelse och många många barn i S ålder. Fri insyn vilket vi inte är vana vid. Det funkar i 5 år, men sen vill vi ha en mer lummig trädgård.

Lätt att hålla ordning, plant, lekplats bakom huset och inga bilar.


Det fanns både parhus och kedjehus kvar. Parhusen har bättre planlösning med 10 kvm större bostadsyta. Men det ena lediga parhuset hade liten tomt och inredningsvalen var redan gjorda. De två andra hade ingen kvällssol. Kedjehuset är lite mindre, men tomten är "hela" 410 kvm vilket avgjorde det hela. Idag har vi total boyta på ca 120 kvm och då är det stor tvättstuga, matkällare och stora garderober. Det kommer att kännas större i kedjehuset bortsett från nedervåningen där den sociala ytan är. Har en känsla av att det kommer att kännas lite litet. Vi kommer att bygga en altan som förlänger vardagsrummet/köket på vår, sommar och höst.  

         

Denna fina vill jag ha på framsidan. :-) 

Här finns en inredningsbar vind som vi så småningom kommer att isolera. Här kan man förvara ALLT vilket minskar risken för övermöblering. Det blir så småningom ett gästrum/förvaring/bibliotek.   

 

Det jag kommer att sakna mest är att det inte finns en separat tvättstuga. Det får man lösa på bästa sätt.


Vi kommer att ha roslagsbanan framför oss, men de kommer att bygga hus mellan vår länga och tåget senare så de tar lite av ljudet. Roslagsbanans ljud är väldigt charmigt så det är inte hela världen. Bättre det ljudet 4 ggr i/h än E4:ans konstanta ljud.

Det tar 3 min att gå till Vallentuna centrum och tåg/bussar. Så otroligt skönt att bo så pass nära och vi behöver heller inte ha två bilar. Nu ska vi hitta oss en förskola till S i närheten så att vi kan gå eller cykla på väg till/från jobbet.


Idag ska vi besluta oss för vilken mäklare vi ska välja.


J köpte virke i lördags och snickrade upp ett staket på uteplatsen. Innan var det ett grönt och fult snikstaket från 80-talet som satt där. Enligt oss blev det riktigt snyggt.

    Trädgården är galet fin och vi kommer att sakna våra härliga vinkvällar uppe på utkiksplatsen, men nu är det projekt småbarnstid ett par år framför oss.


  S hejar på framför tv:n, men det gick ändå käpprätt!! Hela familjen somnade vid 16.00 igår och sov till 18.30 så det blev lite knas med kvällsrutinerna. :-)     S var redo för Sagomaskerad på förskolan. Det blev lite knäppt då det stod i inbjudan att vi skulle vara inne om det regnade, men det blev inte så. Alla var utomhus och S ramlade i vattenpölen efter 5 min så det var bara att avsluta festen lite tidigare än räknat. Vi hade inga regnkläder med oss eftersom vi trodde att vi skulle vara inomhus.


  

Jag ägnade många timmar på att baka sagomuffins till festen.  Vi var 5 st som bakade och vi fick betala 50 kr/familj för fikat. Jag är inte snål någonstans, men om man lägger ganska mycket pengar och tid på att baka så kanske man inte ska behöva betala sitt eget fika eller? Bara en liten tanke ...:-) Jag trodde att man skulle få tillbaka pengar för det man lagt ut, men istället fick man betala.


Idag ska jag försöka hinna med att gå 15 000 steg då jag varit över pointsbudget denna helg.


Nu ska här planeras inför flytt och inflytt .... :-)

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards