Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Virus och baciller

Av Sandra - 29 januari 2012 14:33

Denna vecka kanske inte tillhör den mest fantastiska vecka vi varit med om, men vi avslutade veckan med bra känsla inför framtiden. S har varit magsjuk och haft ögoninflammation, J har varit magsjuk och jag slapp undan med lite bubblig mage. ;-)

Igår åkte vi till Bauhaus och köpte oss en lampa till S nya rum. Iom att rummet blir lite lägre i takhöjd så fick det bli en skena med spottar. Vi sprang runt på hela Bauhaus och kika på golv m.m tyckte S var helt onödigt. När jag vinkar Hej då och går åt andra hållet för att locka med honom så vinkar han så fint och säger; Hädå mamma, ses imoggon och fortsätter springa. Antingen alldeles för trygg eller rent utav dum. ;-)

Idag gick jag och S vår vanliga barnvagnsrunda. 1 h med sol i ansiktet gjorde oss båda till pigga varelser. När vi kom hem så åkte hela familjen till Byggmax vilket hela familjen tyckte vad skoj. Lukten av trä och solsken fick oss att få ännu mer energi.


Nu skruvas det i garaget, S sover och jag har betalat räkningar.


Vi har kollat igenom vår planlösning och J kom med sina åsikter vilket blev ännu bättre. Ett större badrum och ett mindre hobbyrum. Vi har också gjort plats för vårt löpningsband som vi så småningom ska köpa. Det ska stå i sovrummet med möjlighet att antingen kika ut genom fönstret eller se på TV.


Ikväll ska vi rita in dörrar och fönster för att i veckan skicka runt våra skisser till ett antal olika leverantörer. Imorgon ska jag, L och M till Täby för att se Sarah Jessica Parker´s nya film. Den sägs vara sådär, men det struntar vi totalt i. :-)

I fredags var jag på middag hemma hos en jobbarkompis och vi var totalt 6 st. S bjöd på fiskgryta och sen hade vi alla tagit med lite olika tillbehör. Vi var trötta, men det var jättetrevligt. Tycker så mycket om dem.


Ska passa på att surfa lite innan S vaknar för då har jag lovat att vi ska ut och gå med pulkan. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards