Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Sandra - 22 maj 2011 16:59

I år är min allergi värre än någonsin och jag är på så trist humör trots att jag har all anledning att vara sprudlande.

Ögondropparna hjälper, men näsan är täppt dygnet runt och rinner som en kran. Jag avskyr att vara trött och tillhör de människorna som sovit middag max 3 ggr sen jag var bebis. Jag är mer eller mindre alltid pigg och att vara konstant trött gör mig ännu tröttare. Hajar ni!? :-) Dessutom har jag PMS värre än värst!


Jag är hemma själv idag (konstigt? Nja... ) medan J och S är på kalas hos S gudmors dotter som fyller 19 år. Jag köpte en superfin strandklänning som jag tror att hon kommer att tycka om.

Jag snorade mig till plantagen i förmiddags för att trotsa allergin och handlade smultronplantor, jordgubbsplantor och kryddor till köksträdgården. Jag planterade dem och passade även på att måla trappan vit. Den blev mycket vit, men i verkligenheten blev det mycket vackert. Jordgubbarna kommer att växa i en zinklåda på balkongen. Vi hade jordgubbar där förra året och det blev ganska så många under sommaren.


    

Dill, mynta, citronmeliss, oregano, basilika, mejran, salvia och smultron blev det i köksträdgården. Doftar galet gott i sommar! Vi hoppar potatisen i år!


Ha en härlig söndagskväll!!




Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards