Alla inlägg under september 2011

Av Sandra - 29 september 2011 12:33

Vilken härlig huvudvärk jag har idag då. Jag har sällan huvudvärk, men idag verkar den sitta i. Tror det beror på att jag tänker så jäkla mycket hela tiden. Härligt att ha ett jobb där man tänker visserligen, men det vore skönt med en paus. Just paus får jag på måndag förmiddag då jag anmält mig till en föreläsning inne i stan. Ska bli riktigt skönt!


En härlig del med mitt jobb är att jag lägger upp mina dagar hur jag vill nästintill. Jag bokar in hembesök, möten på kontoret, studiebesök på HVB-hem m.m m.m själv vilket innebär en flexibilitet vilket är otroligt befriande. Idag tex. har jag medvetet sett till att jag har kalendern tom så att jag kommer ifatt med utredningar, struktur, telefonsamtal m.m Det passar mig så jäkla bra.


Har jag sagt att jag trivs med mitt jobb? Synd att jobbet inte är mitt efter den 31 juli då ordinarie kommer tillbaka från föräldraledighet. Hoppas hoppas att det dyker upp något i huset.


Hej hej! 





Av Sandra - 27 september 2011 15:21

Idag ska jag och min S göra oss en krans av löv.

Vi ska också baka bröd och kladda.

 

Han har blivit så stor och han babblar hela tiden vilket är så kul.

Förra söndagen var vi på brandstationen i Vallentuna då de hade öppet hus. Han var helt lyrisk. Han satte sig bakom den stora ratten och tog befälet.

Då sa han även sin längsta mening hittills;


HÄ DÅ TORA BABILEN!! :-) Så jäkla söt!


Nu är allt Hej då!!


Hä då bossen (bussen)

Hä då mamma


Han börjar bli så stor min lilla kille! Denna bild är från samma tid förra året.

  


Nu får jag snart åka och hämta honom .... :-)


Av Sandra - 26 september 2011 12:45

Köpte ett par jeans på tradera för 79 kr till S och de var givetvis för smala för min lilla boll. La ut dem igen och nu är de uppe på 135 kr med 2 h kvar till sluttid. Ganska så bra affär! :-)


Ensam vuxen fram till onsdag eftermiddag då J kommer hem från Göteborg efter 3 dagars mingel. Jag är med andra ord på jobbet senare än vanligt, men går lika tidigt som vanligt vilket innebär minus på lilla flexisen. Lite stressande kan jag tycka då jag gärna vill ligga på plus. På torsdag ska J både lämna och hämta så då kan jag jobba in åtminstone 2 h.

Vi har planer på att åka till torpet på lördag för att tömma pumpen till uteduschen samt hämta hem all ved sen i höstas. Hoppas att vi får en solig höstdag för inget ställe i världen är vackrare än bergslagen vid denna årstid enligt mig. Vi kan grilla lite korv i vedspisen och dricka kaffe i lövhögen.


Tänk vad mycket man vill göra och tänk att ingenting egentligen stoppar en. Det jag mest vill just nu är att hamna i det hus på den plats jag vill bo resten av mitt liv.

I två års tid har jag haft så många härliga idéer, men inte fullföljt dem pga att det känns onödigt då vi ändå inte ska bo kvar. Jag har sett så fina tapeter, men det känns onödigt att lägga ner tid och pengar på något jag själv inte ska njuta av särskilt länge. Det livet är inte att leva i nuet.

I vårt kommande hus ska jag ta rum för rum och verkligen fundera ut hur vi vill ha det. Jag älskar tapeter, färg och gardiner!! Längtar!!


Jobb jobb jobb möte möte möte

Av Sandra - 25 september 2011 07:55

Om jag skulle välja ett helt nytt yrke så skulle jag vilja bli antingen;


Fartygshistoriker

Husarkitekt

Mäklare

Egen företagare - driva ett café, Bed & Breakfast med konferensmöjlighet eller ett gruppboende/äldreboende


Jag trivs med jobbet som handläggare, men i framtiden är jag supersugen på att starta upp ett boende för personer med neuropsykiatriska funktionshinder. Eventuellt på ett vackert ställe upp mot Norrtälje.

Då ska jag handplocka personal som inte är trötta och ledsna i själen. Pigga, drivna och kunniga kvinnor och män vill jag ha vid min sida. ;-)


Först ska jag;

- läsa lite arbetsrätt och ledarskap

- söka en tjänst som föreståndare på ett gruppboende så att jag får erfarenhet av ledarskap m.m


Detta får bli efter småbarnsåren.... :-)


Igår kom min familj hit och vi hade en mysig dag och eftermiddag tillsammans. Innan de kom så var vi nere i vårt centrum med en trött S som skrek högt så fort vi skulle prova skor. Väl ute ur skoaffären så somnade han utan napp i ljudet av dansbandsmusik. Han var helt slut.

Vi gick för att äta lunch och sen handlade vi till kvällen.

J köpte skor och byxor, S köpte skor, skaloverall och vantar medan jag då svettig fick vara utan. Varför blir det alltid så? :-)


Föräldrar och 2 syskon sover medan J, S och min lillasyster leker med lego. S avgudar sin moster och tycker att hon är sååå kul. Han följer efter henne vart hon än går och det är kul iom att han är en väldigt självständig kille. Han håller sig på sin kant och har inget större behov av att leka med oss. Han kommer och kramas då och då samt visar upp något, men annars så leker han mest själv. Moster däremot vill han gärna ha vid sin sida.


Idag ska vi ta oss ut i skogen för att plocka svamp och grilla korv. Vädret ser lite trist ut, men det kanske blir bättre.


Hej hej



Av Sandra - 24 september 2011 07:44

Vi är ju inne på huset med pulpettak och väljer vi det kommer vi att ha öppet i nock i hela huset. I barn/ungdomsdelen av huset kommer vi (J) att bygga någon liknande lösning i S rum. Rummet blir väldigt stort och himla roligt. Djungeltema med lianer och hängmatta. :-)  

  

Bilderna nedan...

Ett par saker vi bestämt oss för är att vi vill ha

- Vinkyl. Snyggt och praktiskt!

- Alla vitvaror i arbetshöjd

- Köksblandare med dusch

- Ett vitoljat 1-stavsgolv i antingen ask eller ek då de träslagen tål mer än furu och gran.

- En stilren trädgård med mycket sten och coola växter.


 

             

Av Sandra - 23 september 2011 07:35

Skillnaden mellan detta jobb och mina tidigare jobb är att veckorna går så snabbt pga att jag trivs så otroligt bra. Nackdelen är att tiden då går snabbt vilket innebär att vi blir äldre.

I detta jobb får man perspektiv på livet och varje eftermiddag och kväll kramar jag min lilla son lite extra hårt och viskar fina ord i hans söta lilla öra. Han puttar oftast bort mig och ska fortsätta leka med sin brandbil. :-)


Imorgon kommer mina föräldrar och syskon hit strax efter lunch. Det ska bli riktigt mysigt och ett dygn räcker då vi bor så pass trångt. Jag längtar efter vårt stora hus där vi kommer att kunna bjuda hem folk och ha plats för dem.


Mina svärföräldrar fyller 70 år nästa år och de vill tillsammans med sina söner, svärdöttrar och barnbarn fira det i Grekland. Så i maj nästa år åker vi alla 9 till Kreta. Det ska bli hur mysigt som helst. Jag tror att S och hans lillkusin A kommer att leka mer tillsammans då de är 2,5 och närmare 3 år. De börjar bli riktigt nyfikna på varandra nu och det känns riktigt kul.


Den markfirman jag kontaktade i veckan ringde tillbaka igår efter att ha kollat på huset. Han sa att jobbet är lite för litet för att de ska åta sig det. Han skulle fundera ut någon gammal gubbe som har tid för ett par timmars jobb. J skulle ta sig ut på lördag och börja jobba på det. Vill så gärna att det ska vara klart nu så att vi kan lägga ut huset i början/mitten av oktober. Var vi ska bo har vi ingen aning om, men det beslutet kommer vi att ta snabbt om vi vet att huset blir sålt för den summan vi vill. Samtidigt går husen för mindre nu än för ett år sedan så om vi ska tjäna på detta så måste vi sälja och köpa.


Dags att beta av sista dagen innan helg!! :-)


KRAM

Av Sandra - 21 september 2011 09:01

Jag som många andra tjejer älskar rosa och denna tapet vill jag ha i mitt blivande hobbyrum/gästrum/kontor. Gärna ett vitt skåp med alla roliga prylar i samma stil som det nedan.


   

www.inredningsbloggen.se


Jag har alltid velat haft ett stort hus och det är viktigare än den perfekta tomten. 

Större hus - mindre tomt - mindre trädgård - mer tid till att få det hanterbart.  Jag har inte ett stort trädgårdsintresse. Jag gillar trätrall, stenpartier, växthus och ett par hanterbara öar med blommor.

Stora trädgårdsland och rabatter ger mig gåshus. Särskilt rabatter med rundade kanter. Jag vill ha raka linjer helt enkelt. :-)


Jag tvekar fortfarande gällan om vi ska bygga oss ett funkishus eller ett hus i New England stil. Det är exakt samma planlösning, men tak och fönster skiljer sig åt. Liggande panel kommer vi att ha oavsett.


  Funkishuset är tuffare och ljusare. Vi kan välja lite råare materialval, men jag tror att det kan vara svårare att få det mysigt då gardiner och blommor i fönstret går bort.   Denna modell är mjukare och jag älskar dessa fönster.


J tycker att det händer för lite i det nedersta huset. Han gillar rymden och ljuset som det översta huset har. Jag kan hålla med honom.

Av Sandra - 19 september 2011 12:59

  Innan vi satte igen rummen med panelgardiner   Nya vardagsrummet! :-)

Nya utsikten från sängen där soffan tidigare stod     Gamla härliga planlösningen!  Höststämning hemma i härliga färger


Nu har den eventuella köparen möjlighet att själv välja hur de vill ha det. En enkel panelgardinstång som avgör hur många sovrum de vill ha.

Vi kände oss tvungna att flytta upp till samma våning som S och har köparen äldre barn eller inga barn så kan de åter öppna upp.


Ikväll ska jag ordna till gästrummet på nedre plan så att det är i visningsskick. Jag ska även städa i alla skåp och packa ner vissa saker vi inte använder oss av.


Vi har ett stort problem härhemma och det är brist på garderober. Jag har ingen aning om var jag ska lägga alla kläder. Jag använder samtidigt inte en bråkdel av allt jag har så jag kanske ska packa ner det mesta.


Jag packar ta mig fan ner hela huset!!


Kram kram

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards