Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 31 augusti 2011 15:06

Hösten är här och jag njuter! Jag måste ta mig ut på promenad varenda kväll nu innan snön och mörkret kommer. Imorgon börjar en tävling på jobbet som går ut på att röra på sig minst 30 min (sammanhängande tid) 20 dgr i månaden. Det låter som en enkel match, men om det vore så enkelt så hade jag väl gjort det kan man tycka.


Mån, tis, tors, lör och söndag blir det promenad/löpning för mig. Jag ska köpa ett par riktigt bra skor som är anpassade för just mina fötter.


Helgen som var spenderade vi i Alsike, Uppsala och Vallentuna. Vi har på senaste tiden varit i Enköping, Sigtuna och Alsike för att kolla på tomter. Enköping var sagolikt och vi båda fastnade, MEN pendla med SJ varenda dag blir svårt.


Vi satte oss ner i söndags för att skriva upp allt vi önskar oss med vårt boende. Vi skrev också upp priser när det gäller kommunalskatt och pendlingskostnader.

Mest pengar skulle vi ha kvar varje månad om vi bodde i Sigtuna och minst pengar om vi bodde i Enköping. Dessutom är pendlingen osäker om vi skulle välja Enköping. Tomtpriserna i Sigtuna är dyra och det är inte säkert vi kommer att ha 15 % i kontantinsats på ett husbygge där.


Faktorerna som närhet till familj (barnvakt), förskola, sjö, kommunikationer, tomtstorlek, poolmöjlighet (tomtstorlek/pris), pendlingstid till jobb, sociala kontakter, fritidsintressen, prisutveckling m.m


Det vi kom fram till blev Vallentuna IGEN!! :-) Nu har vi lagt ner allt gällande andra kommuner så att nu koncentrerar vi oss på Vallentuna.


Vi har fortfarande inte hittat någon som kan laga en bit av grunden. Detta ska hinnas med i september. J funderar själv på att byta ut hängrännor och stuprör. Vi mår annars hur bra som helst. Båda trivs med jobben och S älskar sin förskola. Han har dessutom träffat en tjej! :-)


Nu dags att packa ihop! Jag jobbar 7-15.30 och J 8.45-17.30 Härligt pussel!


Ha en underbar onsdagskväll!! :-)

Av Sandra - 20 augusti 2011 18:48

1. Sluta kissa på offentliga platser! Det luktar vidrigt i kombination med värme.


2. Ni bilister med taskig självkänsla och liten penis, stanna hemma eller åk buss!!


3. Ni som säljer droger och alkohol till barn! Gräv ner er så slipper jag!!


4. Alla ni som slänger skräp på alla ställen utom i papperskorgen borde få äta sopor


5. Ni som kör snabbt förbi vårt hus!!? Kom in på kaffe och en käftsmäll!


Hur mår ni därute? Jag mår alla tiders! J är iväg på herrmiddag och jag har hyrt film. Julia Roberts och jag kommer att hänga ikväll!


Idag var vi iväg och kollade på en tomt igen. Älskar området! Vi verkar aldrig bestämma oss och tack för att vi haft detta år på oss att fundera. Hoppas att vi hinner med den tomten. KÖP VÅRT HUS NÅGON!!! :-)

Vi lägger nog ut det i oktober igen!


Ha en underbar helg!! :-)


Min vackra pojk!

  



Av Sandra - 15 augusti 2011 09:59

Vilket innebär att jag har semester idag och kan umgås med min fina son.


Nu sover han förmiddag och jag har en riktigt skön förmiddag för mig själv. Tyvärr är vädret lite halvdant så det blir nog inte lekparken då regnkläderna är på förskolan. Det blir istället Ikea! Till min lycka ska jag väl tillägga!


Jag ska lämna tillbaka ett par gardiner samt köpa en bäddmadrass till S nya storsäng och något slags skrivbord till gästrummet. Iom ommöbleringen så köpte vi en ny TV eftersom vår gamla TV i nya sovrummet satt så bra där det satt. Vår nya TV står på fot och det var nödvändigt eftersom vi har en panelgardinsvägg och den är svår att montera en tv på. :-)

Det blev en ny variant av 3D och det var hur coolt som helst. Vi fick med 12 glasögon i olika färger. Första kvällen kollade vi på Dumma mej och det kändes som om gubbarna satt i knät på en. Jag har varit på 3D-bio, men härhemma kändes det lite extra lyxigt.


Sånt har vi råd att köpa nu då vi numera känner oss som miljonärer iom att vi båda jobbar. 2 löner helt plötsligt ger en känsla av att man är miljonär. Denna känsla är givetvis övergående och snart har vi anpassat våra utgifter efter vår inkomst.


Jag ska också höstmysa till det härhemma med lite härliga färger. Jag tillhör den delen av befolkningen som älskar hösten mer än sommaren. Nu har vi turen att ha 4 årstider, men om jag nu måste välja. :-) Augusti och september är mina favoritmånader då det fortfarande kan vara varma kvällar, fortfarande kan åka ut med båten (nu har inte vi någon båt, men i framtiden), plocka bär och svamp, promenera utan att man får solsting, plantera ljung och andra härliga blommor som tål lite kyla, kräftskivor m.m m.m


Jag ska ta kort idag så att ni får se den nya planlösningen!! :-)



Av Sandra - 11 augusti 2011 15:06

Denna tomt kostar strax över 1 miljon i min lilla hemstad Nora!


 


Ibland tänker vi att det vore skönt att lämna storstan för att bostätta oss i Tre små gummors stad, men efter vi fantiserat lite så inser vi att vi vill ha lite puls. 

Men snacka om att man får mycket tomt för pengarna .....

Av Sandra - 8 augusti 2011 15:25

De få som kom på visningen som inte var iväg på semester (den helgen per år som de flesta har semester) och som inte föredrog att ligga vid stranden ansåg att vårt hus saknade sovrum. De tyckte att övervåningen var fantastisk och blev lite bittra över storleken på huset. Precis som vi! Hoppas på bättre lycka i oktober eller februari då vi testar igen med vissa ändringar.


Vi överträffade oss själva med att trolla helgen som var. Vi har processat denna planlösning och svurit över både fönster och dörrar som förstört möbleringen. Vi har haft tankar på att köpa nya möbler för att få allt att passa, montera upp en vägg, byggt in/ut/upp utrymme och även funderat på att elda upp huset. ;-)

Vi har i helgen varit på Ikea Barkarby (aldrig mer) och netonet för att lösa problemet med antal sovrum. En ny TV, panelgardiner och takgardinskena har alltså löst vårt problem. Vi delade vår gigantiska soffa i två och flyttade om alla möbler. Numera har gula villan med bruna hängrännor 3 sovrum!! Bilder kommer!


Vi tog dit en takläggarfirma för att få en offert. Efter lite diskussion så kom vi fram till att vi byter vindskivor, hängrännor och stuprör för att snygga och bättra till det lite. Jag har förklarat för min J att tegeltak blir snyggare med åren. Stockholmare tror att om de inte längre är röda så är de trasiga. ;-)


Jag är tillbaka på jobbet efter en underbar semestervecka. 5 dgr spenderades i torpet och det var underbart med lugnet och faluröd utsikt. Vi började som VANLIGT fantisera om att flytta dit.

Känslan höll i sig fram till vi kom hem. :-) Fortfarande underbart att ha det bästa från två världar. Jag trivs med lite liv omkring mig!


Lilla S har hamnat i trotsåldern och testar sina föräldrar hela tiden. Han tog sin 1,5 års spruta och nu är han en trollunge. Han är en tuffing! Vi lämnade honom på dagis idag och han kollade inte ens efter oss. Han har nog längtat efter sitt dagis med alla barnen. Han älskar nämligen ädre barn och särskilt sin storkusin!


Idag ska vi städa hemma och det ska faktiskt bli riktigt mysigt att komma iordning i vår 4 rok. :-)


Ha en underbar dag!!

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards