Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Sandra - 6 maj 2011 09:15

Jag har fått jobb!!!! :-) Som biståndshandläggare i Sigtuna kommun. Sitter i Märsta kommunhus from 20 juni 2011 - 30 juni 2012.


Tack för det!!!! Slantar in!

Av Sandra - 6 maj 2011 07:50

Visste ni att en truck kan lyfta 12 ton? Vi kollar på Stora maskiner just nu och det är väldigt spännande tycker åtminstone en av oss. :-)

Igår lämnade jag S på förskolan och han var ledsen som vanligt när jag gick. Han blev glad ganska så omgående. Han hade tom ätit upp sin mat, somnat efter att han redogjort för Nilla om hans tankar och skrattat med de andra barnen. Älskar verkligen denna förskola. I onsdags var vi på årsmöte och styrelsen tog upp en hel del viktiga punkter. Skönt att få vara delaktig.


Efter jag lämnat honom åkte jag hem och skrev upp vad jag behövde köpa till S maskeradkostym. Åkte sen till en tygaffär till Arninge och handlade filt i olika färger och sytråd.

Därefter åkte jag till viktväktarna i Täby och vägde mig. - 1,2 kg. :-) Bara 30,2 kg kvar. ;-) Där träffade jag en tjej som även var där förra gången.

Åh vad jag gillar henne.

Shit vad längesen jag kände så!!

Kärlek vid första ögonkastet!


Jag har massor av vänner som jag tycker mycket om, men de flesta har jag lärt känna och känslorna har vuxit fram. S, C och T är de två vännerna som jag blivit kär i på en gång.


Sara är den ena och vi träffades när vi var 10 år. Jag bodde inne i Örebro och skulle flytta till landet där jag inte kände någon. Jag hade veckad kjol, blus och finskor för att det var min första dag i skolan. Dessutom klädde man sig så i Örebro. Sara hade en rosa mjukisdress och inte helt kammad. Så klädde man sig på landet. :-) Hon satt på snurrgungan och jag könde mig lite vilsen. Då gungade vi och sen dess har vi hållt ihop. Hon var min räddning och jag var nog hennes. En underbart rolig och positiv kvinna som sällan ser problem i livet. Hon kommer alltid finnas i mitt liv!! 


Thomas träffade jag första dagen då jag ryckte in i lumpen. Jag var en av få tjejer och kände mig lite vilsen även där. Thomas var från Sthlm, fruktansvärt rolig och otroligt trygg i sig själv. Ingen tyckte illa om Thomas. Han kom fram till mig och tyckte att det var skitskoj med lite tjejer i lumpen. Sen den dagen så hängde vi hela rekryten på 5 veckor och sen hamnade vi på samma fartyg vilket var det bästa av allt. Vi hade så sjukt roligt ihop.

Alla hade respekt för Thomas. Sen fann jag massor av andra roliga kompisar, vi blev ett stort gäng. Efter muckarresan då vi råkade kramas lite för första gången så insåg vi att vi inte ville vara utan varandra. Vi hade varit tillsammans i 1 år och vad hände nu då?? Vår unika kompisrelation utvecklade sig till ett förhållande. 2,5 år var vi tillsammans och det var nu med facit i hand mer baserat på vänskap än kärlek. 

Vi behöll vår vänskapsrelation och var bästisar under lång tid. Än idag har vi kontakt och han är av de viktigaste personerna i mitt liv. Han bor i Sollentuna och lever ett lyckligt liv. :-)


Cissi - träffade jag på komvux nere i Halmstad där vi båda bodde. Hon är speciell, unik. Jag föll för henne på en gång, men hon var lite svårflörtad. Det tog ett halvår innan vi började umgås och jäklar vad kul vi har tillsammans. Jag kan prata med henne om ALLT. Hon dömer mig aldrig och oavsett hur hon mår så har hon aldrig några problem att glädjas över positiva saker i mitt liv. Fina fina Cissi!


Mina andra vänner är underbara de också, men de har jag lärt mig at älska. :-) Jo Linn, du var skitjobbig i början!! ;-) Men vad roligt vi haft det!


Oj vad sentimental jag blev då ... :-) 

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards