Alla inlägg under juni 2011

JAG

Av Sandra - 19 juni 2011 10:17

2007 Shabby chic. Lantligt, vitt vitt vitt, kaffekoppar med fat, pluttiplutt. Spröjs + timmer. Ernst! Leila!2008-2009 Stilrent. Svart, vitt och rostfritt, stål, emkelt. Ernst! Leila!2010 New England. Porch, svart och vitt och stjärnor. Ernst! Nu även Per Morberg! Mindre Leila!2011 Nyfunkis, personligt, rått, köttyxa, industri och stora fönster. Ernst! Alltid Ernst! Numera alltid Per Morberg! Mindre Leila! Alltid Per!Är ni med!?Vi har varit inne på New England och i det området vi nu hittat en tomt verkar många vara inne på just New England och då kanske jag kan få hänga på deras porch?Ett par som köpt tomt där kommer att bygga ett 200 kvm stort hus med vit liggande panel, svarta detaljer och en stor porch. Det kommer att bli det vackraste huset tror jag. J är inte alls en porchkille!! Han är funkis!Vi är helt inne på ett nyfunkishus med stora fönster, betong, köttyxa och svart svart svart!!Jädrar vad snyggt det kommer att bli. Köttig pool, köttigt poolhus, kööööötttt på grillen och en jädra massa rödvin. Svart hus! Mycket svart!

Av Sandra - 16 juni 2011 10:18

Det var ett tag sen jag skrev något här och mindre kommer det dessvärre att bli då jag börjar jobba på måndag. :-/ Lite nervös, men otroligt förväntansfull. 

Vi kommer nu att lägga ut bilder på huset på skandiamäklarnas hemsida m.m med rubriken kommande försäljning då vi kommer att lägga ut det i slutet av augusti/början av september när de flesta kommit tillbaka från semestern.  


Vi har hittat en tomt IGEN och den är över 2000 kvm stor vilket är stort här i Sthlm´s län. Det lutar åt ett hus med 1 plan och det finns få snygga som inte liknar en förskola eller gruppboende. :-) A-K, Hasseludden är supervackert!! :-)


Här är våra önskningar!


- Minst 160 kvm stort

- Amerikansk veranda på lång- eller kortsidan.

- Sadeltak

- Liggande panel

- 4 sovrum

- öppen planlösning

- dörr ut från kök, tvättstuga, vardagsrum och vårt sovrum

- köksö

- öppen spis

- vinkel eller något kul som gör att det händer något i fasaden

- Vårt rum på ena sidan och barnens rum på andra sidan


Det kanske blir att anlita en arkitekt! :-)


Annars gillar vi funkishus, men jag har för mig att vi måste ha sadeltak.


Huset får gärna gå i helvitt med svarta detaljer eller svart med svarta detaljer.


Var ska vi ta vägen mellan detta hus och det nya huset? hm...återstår att se.


Detta är min sista dag ensam hemma och jag tar det lugnt på alla sätt och vis. Imorgon är min sista dag med min fina kille och då åker vi nog någonstans. Tänk att jag varit hemma sedan 1 okt 2009! Lång tid!

Ikväll och imorgon kväll är J iväg på olika avslutningar med jobbet. Imorgon sover de borta och jag ska kolla på tjejfilmer när min pruttunge lagt sig.

På lördag ska vi rensa i garaget för att på söndagen åka iväg med allt. På kvällen ska jag på tjejmiddag hos svägerskan och det ska bli hur kul som helst.

På lördag är det tomtvisning och fika med J´s faster from Boston.

Sedan är det dags att ladda inför måndag!! :-)


I lördags åkte vi tidigt till torpet för att klippa ner åkern som blivit. J lämnade av mig och S hos mina föräldrar och åkte själv till åkern och röjde. Vi hade en supermysig dag med bad i sjön, kaffe på altan och massa massa kvalitétssnack. Mina syskon är 16, 14 och 12 år så de är underbara just nu. Vi trivs verkligen ihop och S älskar dem även om han tycker yngsta morbrodern har lite väl mörk röst. ;-)

När J äntligen kom så åt vi lunch innan vi åkte hem till Sthlm för att duscha. 30 min senare satt vi i bilen på väg till Grimsta där vi var bjudna på middag. Supertrevligt sällskap och jättegod mat. Våra barn i samma ålder lekte på den perfekt stora gräsmattan. Lilla E ville kramas hela tiden och i början gick det bra, men när tröttheten kom in så blev E mer kramig och S mindre kramig. :-)


På söndag bjöd vi över J´s familj på grillkväll och det var som vanligt jättekul. S och hans lillkusin som är 5 månader äldre börjar hitta varandra mer och mer. Storkusinen på 6 år är så fin med honom och S tycker att han är superrolig. :-)


Ska nu njuta av mina sista timmar ensam innan hämtning.


Ha en bra dag alla glada!! 

Av Sandra - 12 juni 2011 08:25

                                         

Av Sandra - 8 juni 2011 16:21

Jag har fått viss kritik att jag inte riktigt är mig själv på bloggen. De har helt rätt i det eftersom denna blogg till en början var en blogg för vårt kommande husbygge. Det finns seriösa personer med seriösa bloggar som har denna adress och jag vill göra ett gott intryck antar jag. Jag är allt annat än seriös som person. Jag är en mycket mycket frispråkig person full av dålig humor och spontanitet.


Jag kan ibland identifiera mig med Mia Skäringer. Jag förstår verkligen hennes humor och det hon säger skulle lika gärna kunna komma från mig. MEN det som skiljer oss mest åt är att hon har förmågan att skita i vad alla andra tänker och tycker. Hon är den hon är och det får vi antingen acceptera eller inte.

Dit vill jag komma!! Jag är inte långt därifrån!

Jag började lyssna på Mia och Klara för många många år sedan när de hade sitt radioprogram.

Jag och C satt hemma hos henne eller mig nere i Halmstad och skrattade konstant i 2 h. Bakfulla och mycket lätt till skratt. Vi var nog bakfulla varenda söndag.  Alltså fulla varenda lördag. Det var livet nere i Halmstad det!

Mia och Klara var lite före sin tid och deras intelligenta humor fastnade hos mig för alltid.


Så hädanefter kommer jag att vara jag helt enkelt.... :-)

Av Sandra - 8 juni 2011 10:39

Jag lämnade lillskrot vid 8.30 och sen dess har jag varit lite passiv. Imorgon är det fotografering och jag vet inte var jag ska börja. Jag har plockat bort allt och har egentligen bara plock, fix och städning kvar. När S kommer hem åker allt fram igen så det är liksom ingen idé att göra så mycket idag. Imorgon har jag 3,5 h på mig att städa och jag tror att det räcker. Det är bara att plocka in allt i lilla badrummet då vi inte ska fotografera det.

Jag ska kika på Hemnet och se hur alla andra har stylat. Sen inför visningen är det helt annat för då måste det vara skinande rent. :-)


Hoppas hoppas att någon vill köpa vårt hus!!


Dags att knarka hemnet då!!

Av Sandra - 6 juni 2011 08:44

Härliga Linn

Min älskade snoris!

 

Bilden ovan och bilderna under är skitsnygga trädgårdsbilder från Styleroom.

         

Av Sandra - 6 juni 2011 08:27

I fredags kom villaägaren i brevlådan och denna bild från poolkungen var med. Vi har pratat om hur vi vill ha vår tomt och kommit fram till ett stort trädäck med pool och sen ett poolhus i anslutning. Poolhuset kommer att fungera som uterum och gästhus. Ska stå i kvällssol och ha stora glasdörrar precis som på bilden. Huset vi nu är intresserade utav kommer att vara svart eller mörkgrått. Så otroligt jäkla skitsnyggt kommer det att bli.




 Igår hängde jag tvätt i vår trädgård och insåg hur skönt det ska bli att slippa all denna lummighet. Jag älskar vår lummiga torparträdgård med syrénbersån och all den lummighet som finns där, MEN jag vill slippa den härhemma. Stilrent gärna!! :-)

Området i Vallentuna heter Nyby och jag har alltid sett det området som lite off. Nu parkerade vi bilen vid tomten och tog sen en promenad ner till centrum. Åt pastasallad på en äng och jag kände mig verkligen hemma. Det var precis det jag letat efter. Ett barnvänligt område med skog, ängar och landetkänsla, men ändå nära stan. Vi gick förbi en förskola som såg väldigt trevlig ut och allt kändes så bra. J är uppvuxen där och känner sig absolut hemma.


Kan detta var det slutgiltiga nu? Hoppas det ....

Av Sandra - 6 juni 2011 08:02

Denna helgen går till historien som världens myshelg. I onsdags jobbade J halvdag och vid 10.00 åkte jag och S till Sollentuna för att hämta Linn. Jag skulle ha hämtat henne i stan, men trafiken var som vanligt kaos så vi möttes upp vid Sollentuna centrum. Vi hade tänkt kika runt lite där, men S behövde sova så vi åkte hem för att äta lunch och vänta in J.


När J kom hem så åkte vi till Stinsen och 2000 kr senare var vi hemma. Jag handlade skor och klänningar vilket behövdes. Älskar att handla med Linn eftersom vi känner varandra så väl att hon kan säga att vad jag passar i och vad jag inte passar i. Det är svårt att hitta kläder just nu när jag väger så mycket, men jag tycker vi lyckades.


På kvällen tog vi det lugnt och eftersom Linn var här på "rehabilitering" så somnade hon vid 21.20 :-)


På torsdagen tog jag mig ensamtid och det var helt underbart. Vi åkte till Lahäll där Linns kusin med familj bygger sitt enormt vackra hus. De bodde i andrahand i en stor villa 1 min därifrån så vi åt lunch och fikade där. Fantastisk lunch och mycket trevligt sällskap. Vi kollade på huset och passade på att hälsa på J´s goda vänner som bygger ett hus bredvid. Såååå liten värld då jag för en månad sen fick reda på att Linns kusin styckat av sin tomt och sålt till ett par som bygger sitt hus själva. Då visade det sig vara J´s vänner! :-)


På fredagen åkte min fina Linn hem och det kändes tomt. Vi satt på förmiddagen uppe och solade. Linn kollade på mina ben och undrade varför jag inte hade dem i solen? - Vill du inte ha färg S? Det är snyggt!

haha vi är så olika, men ändå så lika.


J och S har haft ont i halsen ett bra tag så de åkte till vårdcentralen i fredags för att kolla om det var baciller eller virus som spökade. S har varit förkyld, sovit sämre, äter som en rostig kratta och varit missnöjd emellanåt de senaste 10 dagarna och hade sin förklaring. Han hade mellanöronsinflammation och streptokocker så nu får han kåvepenin. Nu sover han bra, äter som en ny kratta, nöjd och harmonisk igen.


På fredagkvällen kollade jag på Hemnet som vanligt och fann något intressant. Jag ville såklart utforska det, men det fick vänta till lördagen. Vid 21.00 messade våra fina grannar som undrade om vi skulle ta ett glas vin. 21.20 kom de över och vid 01.00 gick de hem. Vi satt uppe på uteplatsen och hade det underbart trevligt. De är så fantastiska!!! Vi är glada över dem!


På lördag fick pappan sovmorgon och jag förberedde en picknick. Strax efter 10.00 åkte vi till fina Vallentuna där vi kommer att hamna så småningom.

Vi kollade på en tomt som vi båda fastnade för och huset som kommer att bygga där är hur snyggt som helst. Endast 140 kvm, men mycket bra planlösning. Det saknar trist nog tvättstuga och den sociala delen kan vara lite liten. Vi ska hur som helst be om en visning. Där kan vi bygga vår lilla oas då tomten är så pass stor. På fredag ska vi fotografera vårt hus och sen är vi redo att lägga ut det när som helst. :-)


Igår målade vi fönster med onda halsar och idag ska vi fortsätta med det. Jag ska måla klart utemöblerna och fixa med lite annat.


:-) KRAM

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards