Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Sandra - 21 januari 2011 11:33

  

När jag köpte torpet så fungerade varken skorsten eller vedspis.

Jag fick mura om skorstenen på taket och valde att sätta in ett syrefast rör i murstocken istället för att bygga upp en ny. Billigare och enklare, MEN murstocken blir inte varm när man har ett rör. Det gör ingenting i detta lilla hus då det blir varmt så det räcker. 4 rum på 30 kvm. ;-)


Jag valde att köpa mig en ny vedspis eftersom det var en stor spricka i den gamla som var svår att få lagad. Detta är hjärtat i lilla torpet och jag och J slåss om vem som ska få elda när vi kommer fram. :-)


Så här ser det ut idag!

Nu har vi grå väggar och i sommar ska vi lägga in furugolv även i detta rum.

Måste putsa upp röret ser jag nu. :-) 


    

En bild från vår baksida här i Väsby. En annorlunda och charmig baksida, men inte barnvänlig någonstans. Vår uteplats ligger däruppe med kvällssol fram till solen går ner. Underbara sommarminnen därifrån. 

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards