Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Sandra - 5 januari 2011 10:03

Jag är otroligt svag för pinnstolar och har alltid varit. På landet hos mormor och morfar hade vi pinnstolar, i mitt torp har vi en hel del pinnstolar i olika träslag och i olika modeller.

I vårt kommande kök skulle jag vilja ha ett stort rektangulärt bord med 12-16 st pinnstolar runt om. Om det ska vara nya likadana i svart eller om jag ska samla ihop 12 st olika pinnstolar på loppisar och sen måla dem i svart vet jag inte än.

Lilla Åland är en mycket fin stol och en riktig klassiker. Jag verkligen älskar Carl Malmstens möbler.  På min önskelista finns också hans klassiska fåtölj.


Olle från Ikea

Bra pris för fin stol 

Lina Nordqvist från Design House Sthlm

Lika snygga på olika sätt tycker jag



Lilla Åland

En undebart vacker stol

  

Korsö från The Home


Vilken tycker ni är finast?  

Av Sandra - 5 januari 2011 09:39

  


Vi sa hej då till julen strax efter Nyår och igår sydde S och jag kuddfodral till kuddarna för att få in lite vår. S hade en riktigt bra dag igår och satt i mitt knä för att beundra den häftiga maskinen som lät så roligt. :-)


Jag längtar till vi bor större så att jag får en alldeles egen pysselhörna där symaskinen alltid kan stå framme. Underbart! :-)  

Av Sandra - 5 januari 2011 09:16

Iom att vi endast har två sovrum så sover vi nu i vardagsrummet. S har vårt rum och vardagsrummet är nu på nedervåningen. Vi vill inte att han sover på en annan våning om vi skulle få inbrott (altan på ovanvåning) eller om det skulle börja brinna.

Det fungerar egentligen inte alls då jag saknar den öppna planlösningen. Försvårar lite om man vill bjuda många vänner på middag, men huvudsaken S får ett eget rum då alla sover så mycket bättre och vi slipper ha leksaker överallt. Iom detta så kommer det också bli lättare att lämna över huset till någon annan då vi bor alldeles för litet.


När ett par tjejkompisar var här på middag så tog vi fördrinken i sängen och det var riktigt mysigt. Lite som förr .... :-)


  


Igår ringde en mäklare och vi bokade in tid för värdering. Vi hade ett par andra mäklare här innan jul och vi är väldigt nöjda med deras värdering. Denna mäklare trodde utan att ha sett huset att vi borde bygga in garaget till ett eller två rum för att få fler sovrum. Jag tror henne iom att vi annars förlorar familjerna som målgrupp. Frågan är om vi tjänar så otroligt mycket mer än vad det kostar i pengar och tid?

Huset förlorar då sitt garage vilket också kan resultera i färre spekulanter. De som värderade innan jul ansåg att det är bättre att låta köparen välja hur de vill göra. Vill de behålla garaget eller göra fler rum.

I tvättstugan har vi förberett för att sätta in ett badkar, men inte inhandlat ett än. Säljer det mer att ha ett badkar färdigt därinne tro? Jag tror det ....


Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards