Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Sandra - 12 januari 2011 11:32

Precis som jag skrev i förra inlägget så har Karlsson Hus sådana underbart vackra hus och jag känner mycket för många av dem.

Jag har alltid drömt om ett hus med amerikansk veranda och inte alltför högt. Jag gillar snedtak på övervåningen även om det är mer svårmöblerat. Det ger huset lite mer charm anser jag ....


Jag har varit i kontakt med Terihus och fått reda på fraktpriset och övriga kostnader. Jag älskar verkligen det huset och jag ser oss sittandes på verandan hela familjen. Däremot ser jag en sjötomt med en fin sandstrand, men den bilden måste jag sudda ut. Det vår ekonomi tillåter är antingen;


- en tomt med sjöutsikt längre ut på landet och ingen närhet till affär och tåg.

- eller en tomt med mindre charmigt läge, men gångavstånd till affär och tåg.


Med tanke på att man jobbar 5 dgr/v med 5-7 v semester så måste vardagen fungera smidigt och därför lutar det åt en tomt nära kommunikationer. Vi har trots allt tillgång till sambons mormors fina hus på Åland nära havet och svärföräldrarnas stuga på Österlen. Vi har dessutom gulliga lilla torpet i Bergslagen nära sjöar, skog och kultur. 


  

Du har fångat mitt hjärta Carolina!


Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards