Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Sandra - 2 januari 2011 13:26

Jag älskar julen precis som de flesta och vill gärna ha jul länge. Vi tillhör den lilla skaran som bryter de "vanliga" traditionerna genom att adventspynta 1 vecka innan advent, julpynta inkl. klä julgran innan Lucia. Sedan njuter vi av allt vad julen innebär hela december och strax efter Nyår åker granen ut plus all juldekoration. Adventsstjärnorna och utebelysningen får stannar kvar lite längre. Nu fördriver jag tiden med att organisera riktigt noga då vi flyttar innan nästa jul. Vi packar helt enkelt en adventslåda och en jullåda med de saker som vi verkligen tycker om. Resten kommer att slängas eller säljas.


Jag fick en ny symaskin i julklapp och syr nu nya kuddfodral i ljusa färger som passar vår och sommar.

Detta år ska det organiseras, slängas och säljas för att få en bra ordning. Pärmar ska rensas, sparkonton ska fyllas, högar ska sorteras och liggande "skräp" ska säljas.

Det är inte bara organisering och sparande som det är fokus på i vår familj utan även träning, nyttig kost och egentid kommer vi att satsa tid på.


Jag hoppas och tror på att 2011 kommer att bli ett riktigt bra år. :-)


  

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards