Direktlänk till inlägg 29 april 2011

SOL

Av Sandra - 29 april 2011 08:19

Jag har så svårt för personer som kör i samma hastighet oavsett om det är 50 eller 70. Vägen mellan Upplands Väsby och Vallentuna är en mycket vacker väg, men det kryllar av bilister som köpt körkortet på www.falskakorkort.se. De vill jag ge en liten liten käftsmäll så att det vaknar till. Bara en liten halvond käftsmäll.


S trivs mer och mer på förskolan trots att han gråter när han ser byggnaden. Han blir glad ganska så direkt. Nilla som jobbar där trivs han väldigt bra med och hon säger att det är en mycket mycket envis liten kille de fått. Han protesterar mot det mesta och det beror på separationen påstår Nilla. Jag håller med, men poängterar att S föddes envis som en åsna och har ALLTID protesterat mot ALLT bara för att han kan. Han är yngst på avdelningen då det är väldigt många gulliga 3-åringar där. I höst kommer det en hel del småttingar istället så jag är glad över att vi skolade in honom nu då han får all uppmärksamhet. Han kallas gullungen (åh skryyyt) :-) på förskolan och han luktar alltid minst 3 olika parfymer så det känns bra att de verkar tycka om honom trots att han tar 100 % uppmärksamhet. 

Häromdagen pajade han givetvis besöket till kyrkan. Eftersom han ganska nyligen blivit trygg med att gå så är det, det enda han vill göra just nu. Gå, gå och gå heeeela tiden. De hade planerat att gå till kyrkan för att äta bulle och sjunga. S blev så arg när de skulle få in honom i kyrkan att en av fröknarna fick gå runt med honom och kika på gravstenar. hm....


Han får bestämma lite lite till, men snart blir det andra bullar säger fröknarna. haha Förstod att han skulle bli en envis, utåtagerande liten man. Lik min morfar på gott och ont. 


Vi har äntligen hittat ett boende som vi båda tycker om. Det är en bostadsrätt som byggdes 2008. 4 rok på 75 kvm med en stor altan. Totala kostnaden blir runt 7500-8000 kr och det enda vi behöver göra är att sälja nuvarande spis och kylskåp för att få det mer modernt och en separat frys och kyl. Antingen lämna in skåpluckorna för att få dem vita eller köpa nya om det nu är Ikea. Jag har väldigt svårt för luckor i bok. Svårt för bok generellt.

J vill tapetsera om hallen medan jag blir alldeles lycklig av den tapeten. Sätta in en duschvägg vill vi nog också göra samt organisera tvättdelen med en arbetsbänk.

Superfin lägenhet och det känns bra i hjärtat. Närmare förskolan är det också.


Det finns ett annat alternativ ute som känns mer rätt på sätt och vis. I alla fall för mig. Det är ett parhus på 72 kvm med 2 sovrum. Det ligger ett stenkast från förskolan och busshållsplats. Mycket att renovera, men jag är säker på att man får igen pengarna. Här får man dessutom en tomt och insynsskyddat. Samma kostnad på ett ung. , men en hel del att göra då det är fult överallt.


Svårt! Vi kommer hur som helst att gå på båda visningarna.


I helgen ska vi fixa härhemma och lägga ut en hel del till försäljning. Vi vill ändå ha nytt när vi bygger hus senare. Vi ska ordna så pass mycket att vi kan ta hit en fotograf så att vi snabbt kan lägga ut huset till försäljning. Om en månad kanske vi är redo. Spännande .....


Ikväll blir det lite rosé och rekor enligt J och räääkor enligt mig. Imorgon ska vi hem till J´s  föräldrar och fira valborg med dem och J´s bror med familj (tror jag/hoppas jag).  På söndag är det visning på 4:an och det ska bli kul att se hur det ser ut inomhus.


Nu ska vi ta en promenad ner till centrum och hämta ut profylac. Efter lunch kommer M och E på besök. Jag har en känsla av att S och E kommer att leka bra tillsammans då de är lite lika. Lika söta om inte annat. De kör båda med balsamspray numera då det lätt ruffsar till sig.


Vilket långt inlägg det blev.


Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards