Alla inlägg den 13 april 2011

Av Sandra - 13 april 2011 13:57

Vi har bestämt oss att inte lägga 2 veckor i arbetstid på torpet i sommar som vi gjorde året. J jobbade som bara den och jag tog hand om S pga att han är snabbare och duktigare på att snickra. Jag var så trött på torpet när vi vinterstädade och har inte längtat dit det minsta fören nu.

Att försöka få en 7 månaders nöjd och tillfredsställd i ett primitivt torp var inte det enklaste. När jag tog över gick allt snabbt och det blev inte lika noggranna resultat som jag önskat. Så detta år kommer vi att lugna oss lite och njuta av familjen genom att åka på lite loppisar, bada i alla fina sjöar och besöka andra härliga smultronställen som jag samlat på mig under alla år.


Det vi ska försöka hinna med i vår, nästa helg är att kapa och klyva våra nedhuggna träd till ved. Stapla och torka dem så att vi kan elda med dem nästa vinter.

I sommar måste vi måla klart det som ska målas, fixa de resterande fönsterfodren, lägga in golv i S rum och möblera om lite så att vi får in ett matbord. Stolar finns, men ett bord ska köpas. Givetvis skulle vi velat ha ett klaffbord från 1800-talet, men det känns inte prio just nu. Vi ska försöka att hitta ett Norden klaffbord från Ikea och helst i vitt då björk inte passar.

Så om ni får nys om ett Norden, hör av er! 


 

När jag kollar i min gamla blogg så ser jag ALLA planer jag hade på detta lilla ställe. Då var jag singel och la all min ´fritid på att renovera, påta och njuta i torpet, men sen blev jag väsbybo, sambo och mamma vilket ändrade min prioritering gällande både tid och ekonomi.

Nu vill vi bara ha det så sött och välmående som möjligt! I alla fall i nuläget!


Vattenfrågan är jobbig! Vi borde dra en slang från källan som vi och grannarna har servitut på, men orkar vi det? Inte i år. Vi duschar och diskar med vattnet från vår brunn och sen lånar vi vatten till det övriga från våra kära grannar G och J. Tack!!! Hoppas jag? :-)


Idag har vi haft det ganska så tråkigt. S har varit missnöjd flertalet ggr och det är för kallt utomhus för att gå ut. Jag är trött och önskar att jag snart kan få sätta igång med mitt. Tisdag nästa vecka får jag börja prioritera mig igen och det ska bli underbart härligt att plocka fram sitt ego fullt ut. Bra för oss båda! :-)


Av Sandra - 13 april 2011 13:12

Idag gick det inte lika bra på förskolan då S INTE ville vara utomhus. En lärare fick till slut gå in med honom och då blev han genast på bra humör. De sa att han kunde köra med honom nu, men sen blir det andra bullar. Han är lite väl curlad av oss kan jag ibland tycka.   

Imorgon ska han som sagt äta lunch där och det kan bli intressant. Jag lämnar honom och sen kommer jag att åka hem. Klockan 11.00 åker jag tillbaka och sätter mig i personalrummet.  

Av Sandra - 13 april 2011 06:37

Igår fick jag mess från grannen där hon frågade om jag vill komma ut och prata med henne när hon städade bilen. Klockan var 20.30 och 21.30 kom jag in igen. Är så glad över att ha henne och hennes familj som grannar. Så fina människor.


Idag är det ännu en dag med inskolning och imorgon ska han äta lunch där för första gången. Igår så skulle de ha fruktstund ute strax efter vi kommit och S klättrade upp på bänken för att invänta sin banan. Alla barnen satt uppradade och min lilla lilla kille satt där bland alla söt som få. Han är yngst och minst. Har svårt att förstå att han är ett förskolebarn redan. Jag vill skydda honom (ha kontroll) 24h/dygnet, men nu måste jag släppa honom. Går inte att föreställa sig innan hur det känns. Jag litar verkligen på hans lärare och barnen är hur fina som helst.

Inte en enda skitunge hittills vad jag sett.


Skriver mer senare 

Av Sandra - 13 april 2011 06:35

Det kan finnas en risk att mina vänner anser mig trampat dem på tårna i mitt senaste inlägg och det kan jag förstå.

Ni är mina vänner och jag har valt er pga att ni är just dem ni är så ta inte åt er.



Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards