Alla inlägg den 10 april 2011

Av Sandra - 10 april 2011 19:39

Min dator har gett upp!! Flimmer och plötsliga avstängningar vilket gör mig galet frustrerad. Arbetssökande för första gången i livet och då behöver kontrollfreaket datorn mer än någonsin. Jag måste lägga upp mitt CV i AMS databas, skriva ansökningar och organisera upp allt in i minsta detalj för att få denna psykisk nedbrytande tid att bli ganska så trevlig. J har sin jobbdator hemma som tur är. Den har världens minsta skärm och jag saknar min stoooora skärm.

Jag har skruvat isär datorn och dammsugit alla små detaljer. Fortfarande missnöjd. Blir att köpa en ny dator och det känns lite tråkigt då vi sparar som aldrig förr.


Helgen har varit riktigt mysig med allt från blomplantering till fika hos grannen. Vi åkte till plantagen i Märsta igår och köpte blommor. En kall öl i solen, ett sovande barn och plantering gjorde vår lördagkväll riktigt mysig. Framsidan blev vårig och fin.

Idag gick jag med L och våra små killar till grannområdet för att fynda lite kläder m.m på bytardagarna. Jag handlade för 50 kr. :-) S köpte en liten polisbil för 2,5 kr.


J var hemma och spikade fast de sista listerna. Blev hembjudna till grannen på en kaffe. 2 ggr babylarm föjde med! :-) Kontroll?


Nu är det inskolning i 5 dgr innan han ska gå alldeles själv tis-tors 9-14. En underbar förskola med underbara lärare. Vi har bestämt oss för att hitta ett mellanboende här i samma kommun då S förskola är så bra. Han är det viktigaste!!

Vi hittade en lägenhet som vi båda verkligen tycker om. 3 rok på 93 kvm med uteplats. Byggd 2004 och allt är superfräscht. 2 min till pendeln och centrum. Garage i källaren och otroligt billigt alternativ.


Nu ska jag söka ett par jobb!! :-)

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards