Alla inlägg under oktober 2011

Av Sandra - 13 oktober 2011 12:42


  

Denna modell vill jag förstora upp till 50 kvm och bo i under byggtiden. Tankarna har funnits sedan ett år tillbaka, men vi tänker alltid att det kostar mer än det smakar. Gör det verkligen det?

En planlösning (skidstahus) som denna kanske?

 


Under tiden vi bor där kan vi bygga oss en friggebo och en lekstuga.


    

 Vi får nog räkna på detta igen och se vad det kan kosta. Lek med tanken att ett andrahandsboende kostar oss 10 000 kr/mån (om vi har tur) så blir det 120 000 kr på ett år. Sen kan vi hyra ut stugan för 9 000 kr inkl. värme m.m och på 5 år blir det 540 000 kr + 120 000 kr som vi tjänat in när vi själva bott där. 660 000 kr. :-) På 6 år har stugan betalt sig själv. Frågan är om man hinner bygga lillhuset på 3 månader då vi måste flytta härifrån?


Tror på idéen ju mer jag räknar och funderar. ;-)

J vill inte ha någon trämmande person på tomten, men vi kan välja en hörntomt så att man inte stör varandra helt enkelt. :-)

Av Sandra - 13 oktober 2011 10:09

 

Är ni lyckligt gifta, rika, berömda & framgångsrika?
Har ni mer pengar än vad ni kan spendera?
Är er fru ung, het & vacker?
Står det en fet BMW på uppfarten och en Ferrari i garaget

Ler lyckan er i ansiktet vart ni er än vänder?

TRY THIS!

Äckligt baby-blå bääär-bag i ännu äckligare material.
Klubbor märkta 3-9 (troligtvis en rangordning i snén, den ena sneare än den andra).

P-wedge som lika gärna skickar bollfan in i skogen 140m bort - som 20cm fram.

S-wedge 56gr. - ett ypperligt redskap för yrkesmilitären - gräver ett först-klassiskt skytte-värn på 2 röda...

Lob-wedge 64gr. - ni hinner fika MED påtår innan bollen landar igen.

Putter av totalt okänt B-märke "Tour Balance" - tillverkat av någon som är blind på höger öga men inte ser något på det vänstra.

Driver, Big Bertha War Bird 10gr. - troligtvis sne eftersom den sprider bollarna som en näve ris i motvind.

Lill-spoon Nicklaur AirBear 5 - Används med STOR fördel mot BRED fairway.

Spoon 3:a som ovan - något defekt (kan rita en karta över söderåsens gk med X på ungefärlig plats där jag lagt den, jag slänger med en tub poxy-lim i köpet).

DELAS EJ!
VILL ALDRIG MER SE EN GOLFKLUBBA!

Ovanstående set PASSAR INTE en lönnfet, svettig skåning på 181cm +100kg.

Av Sandra - 13 oktober 2011 09:41

Idag får jag vara hemma då S fortfarande hostar och snorar. Tur att jag fick en del gjort igår. J har avtalsmöte idag som han ska hålla i och flera parter inblandade.

Jag ska ta tag i S rum idag inför visningen. Tror dock inte att vi får det vi vill ha så då är det viktigt att vi trivs om vi ska bo kvar.

Vi tog in madrassen till S som vi haft i boden som vi sen la en bäddmadrass på, men den luktar gammalt.

När J kommer hem idag åker jag till Ikea och handlar en ny säng m.m 2594 kr för allt detta och det visar än en gång att Ikea är oslagbara gällande priser.


       

Jag ska även sy ett draperi som vi kan knäppa fast på hyllan full av leksaker. Märkligt hur viktigt det är att skapa ickerörigt intryck vid visning.


Vår mäklare tyckte inte att det blev helt bra med vår nya planlösning. Vi har tyvärr inget val då vi måste ha sovrum på samma våning som S. Det är bara en skena som är uppsatt så vill man ha en öppen planlösning med ett sovrum mindre så är det upp till köparen.


Jag vaknade med ont i halsen så nu är det min tur. Hoppas att vi alla kan gå till respektive förskola och jobb på måndag.

Nu har vi ett fönster som vi måste måla utvändigt och 2 fönster som ska målas invändigt. Kapa ett par sladdar och sätta på en liten hålpropp och sen sätta in ett ventilationsgaller i tvättstugan samt ett par lister.

Hantverkarna är på plats och de skulle vara klara imorgon så då får vi rolla på vit färg.

Nästa torsdag, fredag och måndag har jag tagit semester. På torsdagen ska jag till frisören, tandläkaren och fotvården. Så fantastiskt skönt.

På fredagen ska vi lämna in båda bilarna för att få vinterdäck påsatta. Sen är det bara och städa som galningar.


Vi skulle haft barnvakt på lördag då S var sjuk i lördags, men nu är hans farmor sjuk så då får vi skjuta fram det. Hon blir så otroligt påverkad när hon blir förkyld. Fy!


Känner mer och mer för ett barn till, men vi måste komma igång med husprojektet innan så att det inte känns stressande. Härligt att längta. :-)


Nu ska vi kolla på Cars....




Av Sandra - 12 oktober 2011 21:03

Hittade ett foto på mig som 1 åring. När jag kollar S i ögonen så ser jag mig själv. Vår blick är densamma. Håret likaså, men skillnaden är att pappan till S kammar ner hans hår. ;-)

När vi kollar på varandra så kan båda börja skratta utan att säga något. Vi klickar verkligen jag och min lilla S.

  

Av Sandra - 11 oktober 2011 21:48


J har planerat in sen länge att ta en semesterdag idag för att ta emot alla fina bräder i torpet. Vi fick vår gran fälld för ett år sen och den var nog högst i byn. Vi ville göra något speciellt med granen då den stått på tomten så otroligt länge. En lokal bonde hämtade stockarna för en vecka hos oss, fräste dem och fixade till dem i raka fina bräder för en nätt liten summa. Dessa bräder ska bli vår kommande bastu som J ska bygga så snart bräderna torkat.

Känns otroligt kul!

Dessutom skulle J passa på att köra dit våra gamla fula och stadiga trädgårdsmöbler till torpet och samtidigt ta hem den ved vi sågade upp för ett år sen.


Jag har varit hemma med S fredag, måndag och idag. Snoret rinner, men han är pigg och glad. Han är inte välkommen till dagis med rinnande snor.

Vi kände inte för att sitta hemma idag utan vi följde med J till landet för att komma ut ur huset. Jag blir så galet stressad av att vara hemma med sjuk son och även om jag bestämmer mig för att inte stressa upp mig så blir jag det ändå. Arbetar man som sjuksköterska så tar de in en vikarie, men i mitt jobb tar man inte in en vikarie utan mina arbetsuppgifter ligger där och väntar på att jag ska komma tillbaka. Därför är det stressande.


Imorgon är J hemma och jag kan vara på plats redan vid 7.00 Ingenting planerat på förmiddagen så då ska jag beta av en hel del.

På torsdag är det ärendedragning hela förmiddagen och på eftermiddagen ska vi på handledning inne i stan. Då passar vi på att äta lunch ute.


Här kommer lite bilder;


  

    

     


Vi har haft en härlig dag .... Njuter mest av torpet på hösten. Jag eldade i vedspisen och drack pulverkaffe. Härligt!

Av Sandra - 10 oktober 2011 09:54

 

Av Sandra - 9 oktober 2011 11:08

Jag är ett par steg före kan man väl säga, men om jag inte hade mina drömmar så skulle jag inte känna mig motiverad nog för att röja, fixa och tokstäda inför säkert 7 kommande visningar och sen bo "enkelt" under ett år när huset byggs. Man måste nog måla upp bilder och tänka på dem när man viker sina kläder som om garderoben befann sig i en liten boutique . Hur ofta har jag den ordningen? Mina kläder ligger ALLTID intryckta på översta hyllan och 98 % av plaggen är svarta så man hittar aldrig det man tror sig vill ha.


Jädrar vilken ordning jag har på ytan i vårt hem, men så fort man öppnar lådor och dörrar så upptäcks min lilla hemlighet. Det ramlar ut bråte.


Nog om min enda brist!! ;-)


Ett av de hus som vi gillar har avtal med en köksleverantör som heter Ballingslöv som jag inte har någon erfarenhet av. Iom deras priser så antar jag att deras kök är rejäla. Vi har Noblessa idag och kvalitén är kanon.


Vi vill ha ett stilrent och ganska så tidlöst kök. Vi har efter 3 år inte tröttnat på det vi har idag så vi kör lite på samma stil.

Köket nedanför är favoriten.


Vi vill ha vit luckor med vita handtag. De finns även i orange och grönt.

Se nedan;

     

Snyggt golv! :-)


Det lutar åt vitoljad ask och då blir det snyggt med ett par högskåp i vitoljad ask för att fånga upp golvet.


  Kanske en vit bänkskiva av Corian?






Igår hann J måla alla fönster i vårt sovrum och idag ska han ta matsalens fönster. Jag har städat i gästrummet och organiserat i alla skåp. Tur i oturen att S är förkyld för att han påverkas inte negativt att bara vara hemma hela helgen. Han pysslar med sitt och hjälper oss med en del. Igår lekte vi med lera och idag ska vi bygga lego. Älskar lego!! :-)


Är förmodligen hemma imorgon också. S näsa rinner hela tiden så jag tror inte dagis vill ha dit honom. Jag jobbar eventuellt förmiddag och J eftermiddag. Fotografen kommer kl. 14.00 och på onsdag kommer våra hantverkare och fixar grunden. I slutet av veckan kommer vi att lägga ut huset.


Våra grannar fick sitt hus värderat för ett år sedan till 3,7 miljoner. Förra veckan fick de huset värderat till 3,3 miljoner. Inte bra!


En annan sak som inte är så bra är att det endast är en tomt där vårt hus passar om vi vill ha framsidan mot vägen. De andra är antingen för smala, stora, kuperade eller har kvällssol på framsidan. Jag kan tänka mig att lägga huset med kortsidan mot vägen, men J är inte riktigt med på det. Tydligen är vi två om att bestämma. ;-)


Jag är dessutom kär i Johnny Depp!! Alltid kär i Johnny! Vackraste varelsen på denna jord om man frågar mig.


Hej hej



Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards