Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Torkat snor, staplat finfina bräder och lastat ved i Berglagen

Av Sandra - 11 oktober 2011 21:48


J har planerat in sen länge att ta en semesterdag idag för att ta emot alla fina bräder i torpet. Vi fick vår gran fälld för ett år sen och den var nog högst i byn. Vi ville göra något speciellt med granen då den stått på tomten så otroligt länge. En lokal bonde hämtade stockarna för en vecka hos oss, fräste dem och fixade till dem i raka fina bräder för en nätt liten summa. Dessa bräder ska bli vår kommande bastu som J ska bygga så snart bräderna torkat.

Känns otroligt kul!

Dessutom skulle J passa på att köra dit våra gamla fula och stadiga trädgårdsmöbler till torpet och samtidigt ta hem den ved vi sågade upp för ett år sen.


Jag har varit hemma med S fredag, måndag och idag. Snoret rinner, men han är pigg och glad. Han är inte välkommen till dagis med rinnande snor.

Vi kände inte för att sitta hemma idag utan vi följde med J till landet för att komma ut ur huset. Jag blir så galet stressad av att vara hemma med sjuk son och även om jag bestämmer mig för att inte stressa upp mig så blir jag det ändå. Arbetar man som sjuksköterska så tar de in en vikarie, men i mitt jobb tar man inte in en vikarie utan mina arbetsuppgifter ligger där och väntar på att jag ska komma tillbaka. Därför är det stressande.


Imorgon är J hemma och jag kan vara på plats redan vid 7.00 Ingenting planerat på förmiddagen så då ska jag beta av en hel del.

På torsdag är det ärendedragning hela förmiddagen och på eftermiddagen ska vi på handledning inne i stan. Då passar vi på att äta lunch ute.


Här kommer lite bilder;


  

    

     


Vi har haft en härlig dag .... Njuter mest av torpet på hösten. Jag eldade i vedspisen och drack pulverkaffe. Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards