Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

E4:an är utsikt det med ....

Av Sandra - 30 mars 2011 20:11

Redan onsdag och jag har inte bloggat på en hel vecka!


Vi kom iväg till Sälen och det är jag glad över. S hade ingen feber när vi åkte, men han blev tokförkyld när vi var på plats. Kusinerna, farmor och farbror var sjuka de med, men alla var pigga nog att spendera tid utomhus.

Det blåste galet mycket de första två dagarna så vi passade på att gå ut när S skulle sova eftersom vi inte ville att han skulle få blåst på sitt redan förkylda lilla ansikte. Vi hade hur mysigt som helst och stugan var så pass stor att vi inte gick på varandra. J åkte utför den sista dagen medan jag lovade att jag ska åka nästa gång vi åker upp. Jag har inte åkt på 4 år så nästa år är det dags.


Mycket skratt om kvällarna blev det och jag tillsammans med svägerskan har lätt att flippa ur. Våra män med familj är lite mer sansade. Jag och M är inte lika uppfostrade kan man säga. ;-)


När vi kom hem så har tiden gått fort. S har svårt att växla till sommartid så han lägger sig så sent som 20.15 och vaknar 7.30 Inte oss emot då vi numera har sovmorgon. :-)


Vi har även hittat ett nytt tomtområde som är oerhört vackert, MEN lite väl långt bort. Drömmen är alldeles för dyr! Vi kan inte finna en tomt med sjöutsikt, gångavstånd till tåget och stan 20 min bort.

Idag bor vi på höjden med utsikt, Ica nedanför backen och 2,5 km till centrum. Problemet är återigen storlek på hus och att utsikten är E4:an. haha

Det roliga är att jag hellre har E4:an som utsikt än ingen utsikt alls. Det är lite kul att stå och grilla medan man ser pulsen på vägarna.


Hur som helst är tomtområdet underbart vackert och tyst. Vi ska dit i helgen igen för att skapa oss en uppfattning.

Väntar fortfarande på svar från radontjosan.


Skriver mer imorgon .....



 
 
Jenny

Jenny

2 april 2011 21:27

Hej!
Vi är såååå nöjda med vårt val (även om vi var lite skeptiska till avståendet till stan i början...)!!! Området är helt underbart med badstranden och "landet"-känslan :-)
Vi bor dessutom på en återvändsgata (genomfartsgatan är ganska trafikerad) och har det väldigt lugnt, ypperligt för barn :-)
Det tar ca 15-20 min att gå till pendeln och bara 30 min in till stan. Min sambo jobbar inne i stan och är helnöjd med pendeltiden, han läser böcker som aldrig förr ;-)
Jag har inte hört om någon mer tomt förutom de som ligger ute på hemnet men jag lovar att jag hör av mig om jag ser/hör något :-)
Hoppas du har en bra helg!

/Jenny

http://jenny.eklof.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards