Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Sandra - 7 mars 2011 12:07

 


Jag vill inte ha hela servisen, men jag vill väldigt gärna ha de små gröna skålarna i mitten på den översta bilden. Helst 12 st i olika färger ... De rosa är så fina.  

Av Sandra - 7 mars 2011 07:30

Tack för alla kommentarer jag fått angående Ohiovagnen. Sambon är fortfarande skeptisk och tydligen är vi två som bestämmer i projektet. ;-)


Ännu en härlig helg har passerat och jag känner mig utvilad och pigg. I fredags åt vi middag, pratade och gäspade. Vi somnade vid 22.00 utan dåligt samvete.

I lördags så hade vi en lång lång morgon med kaffe och nyhetsmorgon. När sonen sovit sin tidiga förmiddagslur så packade vi in oss i bilen för att besöka Överjärva bondgård. Solen sken och vi var på vårt allra bästa humör. Vi stannade på romantiska Mcdonalds och käkade ceasarsallad. Åkte sen vidare till Ulriksdal där överjärva ligger.

Vi halkade oss fram till alla fina djur och gick tom in i fårhagen. Då kom det fram ett par barn till oss när vi stod och gosade med ett får.


Barnen - Ursäkta, men ni får inte vara här!!

Jag - Men ni är ju här!? (blir ett barn själv)

Barnen - Men vi är fåraherdar!

Sööööta

J - Jaha, men då ska vi gå ut härifrån så att får ni sköta ert jobb.

Barnen - mmm


Då gick vi ut från fåren till det mysiga fiket. Vi klädde av oss alla kläder och skulle sätta S i barnstolen, men då viker han sig som en ostbåge vilket är ett tecken på att han vill sova och det NU. Vi kollade på varandra och skrattade åt vårt nya liv. Ingen idé att leka barnskaintebegränsaossleken utan vi klädde på oss igen för att åka vidare.


Halkade oss tillbaka till bilen och efter ca 15 sek så somnade han. Vi åkte till en husutställning i Vallentuna för att gå in en stuga på 30 kvm och känna lite.

J hittade en större stuga på 49 kvm och där kände han sig mer hemma.

Då blir det ingen carport J?


Han är verkligen en stadsbo och otroligt bekväm min älskade J. I fårhagen så klappade jag det fina fåret medan han funderade på hur han skulle få vagnen ren från fårb-js. :-) Sån är han!


Igår förmiddag åkte vi hem till en av mina bästa vänner och det var som vanligt mycket trevligt! :-) Hennes dotter är endast 1 månad äldre och fantastiskt söt.

Igår efter lunch så kom sonens farmor och farfar över på lite kaffe och ananaspaj.

S blev så glad att de var här och började gråta när de åkte hem vilket han aldrig gjort innan. Full uppmärksamhet och lek hela tiden och vem gillar inte det? :-)


Idag är det måndag och veckan som kommer ser ganska så lagom ut.


Om 2 veckor ska vi skola in honom på förskolan. Hoppas att han kommer att trivas. 


 Ha en mycket mysig måndag!


Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards