Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

:-)

Av Sandra - 14 mars 2011 09:43

Ännu en helg att minnas ... :-)


Fredagen

Vi tog en promenad ner till centrum och drack kaffe med M och lilla S. Supertrevligt och S såg till att Waynes coffee hade att göra efter vårt besök. Russin, halvätna banandelar, smulor från mackan, små vattenpölar från vattenflaskan på hela bordet och golvet. :-) Min lilla S kollade på sin 3 månader äldre kompis med stora ögon och nästa gång är det min lilla gris som kommer lämna Waynespersonalen med lite extra jobb. Jag försökte dock städa upp efter oss så gott jag kunde med en halvblöt servett. Jag är ju så jä-la duktig!! ;-)


Sen köpte vi lite vin och lite mat för att promenera hem igen. Sprang för första gången på många år när J kom hem och det gick bra. Gick - sprang - gick - sprang. 

Räksallad med filodegstjosan blev det till middag. Jag lekte nämligen med sonen på morgon och tog mig knappt upp från hans myshörna så jag skrev in mig på en tjockisklubb. L och hennes sambo är med i samma tjockisklubb så vi kan motivera varandra. Därför räknar jag nu kalorier eftersom jag tydligen inte klarar av att gå ner i vikt på egen hand.


Lördagen

Tog vi en lång och mysig förmiddag. Vi åt lunch hemma och tog sen med oss kaffe för att fika ute i solen. Vi började med att åka till Nybygget borta vid Arlanda. Vi gick in i Arholma, A-hus underbara hus. Det var stort och otroligt läckert. Vi fick med oss en hel del idéer.

Därefter parkerade vi bilen på en plats där man ser flygplanen landa och det känns som om de landar på oss så nära är planen. Vi skrattade åt detta gratisnöje när J´s bror M med familj berättade om det. Vi följde med dem en dag och fick äta upp skrattet. Det visade sig vara superkul. S blev alldeles till sig när han såg planen landa och att se sitt barn nöjt är harmoni för själen.

När vi kom hem så somnade S på en minut och då tog vi fram vårat block och ritade upp huset med pool, carport och gästhus. Vi blev supernöjda.

På kvällen kollade vi på melodifestivalen och hejade på Danny eller The Moniker. Tyvärr vann fel låt enligt oss. Den går säkert hem i Europa, men inte hos oss.


Söndagen

blev en familjedag. Jag hade sovmorgon, men vaknade kl. 6.30 och var pigg. Tog på mig promenadkläder och gick ut på en morgonpromenad i 1 h. Skööönt!

Sen åkte vi till sambons bror med familj på förmiddagskaffe. Kusinerna lekte jättebra och det känns så kul inför Sälen och midsommar på Åland. Det är fem månader mellan dem, men nu verkar de ha kommit ifatt varandra lite mer än innan. A är medveten om att han är äldre och visar S hur man öppnar luckor på bilarna och visar sina stora lastbilar, bilar, traktorer, hjullastare, bussar, grävskopor, polisbilar, m.m m.m :-)


Efter det så åkte vi hem till sambons föräldrar på lunch. S trivs verkligen hemma hos dem och har inga problem att lämna oss. Han hittade även en massa bilar där så vi fick äta lunch utan problem. :-)

Därefter åkte vi till Bauhaus för att köpa kedja till takets lösning i tvättstugan och ved. Bilder kommer. :-)


Idag ska vi gå ner till centrum IGEN (så trött på detta centrum) för att äta sushi med min kursare S som jobbar på socialkontoret här i kommunen. Trevligt!!

Sen ska jag ut och springa ikväll.


Jag ringde nyss kommunen som vi är intresserad av och kollade med dem om vi kan köpa en tomt och bygga oss ett gästhus med toalett och rinnande vatten. Det såg han inte som något problem, MEN han trodde att man endast fick bygga 1 komplementbyggnad vilket innebär att vi får bygga ihop gästhus med carport. Man får heller inte designa gästhuset med för mycket detaljer eftersom det inte får se ut som ett boningshus. Mina stora vackra fönster får vi nog sudda ut. Vi ska skissa upp våra planer och maila honom. Hjälpsam man.


Ha nu en underbar dag!! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards