Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Torpets framtida kök

Av Sandra - 1 januari 2012 15:37

Sommar 2012 kommer vi att vara i torpet större delen av ledigheten. Vi har nu lagt alla fina plankor från megagranen på tork så att J så småningom kan bygga oss en bastu. Sommaren projekt är att lägga in golv i S rum och i köket. Därefter ska vi platsbygga vårt lilla minikök. Det är verkligen världens minsta torp och det är svårt att ha större behov än vad torpet klarar av. Idag måste vi ha två sovrum, men i framtiden kommer vi att bygga ett loft där S och eventuella syskon får sova. Jag har skissat på köket en hel del, men inte kommit fram till en bra lösning. Vi vill ha en liten vask, plats för bänkspisen och en liten arbetsbänk.


Dessa kök är gulliga. Jag är inte mycket för gulligt hemma, men i torpet har jag alltid haft ambitionen att gulla på så mycket som möjligt. Gammalt ska det vara i alla olika färger och gärna med rost och patina.


www.elinsstuga.blogg.se   

   

www.alltihemmet.se  


När jag köpte torpet ville jag börja springa på loppisar direkt, men insåg att jag inte har plats för mer än en tändsticka i nuläget. Det är lite fix utvändigt kvar, men snart är det dags att fokusera på insidan. Ta bort de möbler och saker som inte hör hemma i torpet och in med saker som passar bättre i stil och form.

Vi insåg när vi köpte våra sängar dit att det är det allra viktigaste. Vi sover mer när vi är där än vad vi gör hemma så det är extra viktigt.


Utvändigt ska vi ta bort den ena dörren och sen sätta dit en fönster som tar plats i allrummet. Fixa till fönster genom att täta dem samt måla dem. Fiskbenspanela dörren så att den blir snygg och tät. Sätta dit steg på taket så att sotaren kommer upp när det är dags för det.

Vi vill inte att projekten ska ta slut då vi lätt blir rastlösa, men det får gärna bli lite check i sommar så att vi kan med gott samvete chilla lite. Nu tvingas vi göra det pga S och vår längtan att vara tillsammans hela familjen, men det är svårt då det kryllar av saker som ska fixas. Vi tycker att det är såååå kul också. :-)


Googla lite mer kök minsann

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards