Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Måndag

Av Sandra - 3 oktober 2011 14:44

Igår på förmiddagen så satte vi upp alla tavlor som legat under sängen sedan 1 år. Sovrummet blev mer som ett rum och det är nog bra innan visningen.

Efter lunch åkte vi till Vallentuna för att hälsa på S farmor och farfar samt kika på tomterna igen. Vi parkerade vid tomtområdet och sen gick vi ner till svärföräldrarna. Bilvägen dit är nämligen fantastiskt tråkig och vi ville se hur vi på bästa sätt tar oss till S framtida förskola och skola. Vi blev positiva då vägen dit är otroligt mysig med gamla hus och fågelsång. J berättade om sina barndomsupplevelser på vägen ner då de byggt kojor, cyklat och klättrat i området. S kommer förmodligen att gå på samma skola som sin pappa gick på. Det är lite extra kul!! :-)

Det kändes bra i magen och både J och jag längtar tills vi flyttar dit.


Storkusinen var även hos sin farmor och farfar till S stora lycka. Vi blev glada vi också såklart, men S sken upp som en liten sol. :-) En trevlig eftermiddag.


När vi kom hem så kollade vi igenom huskatalogerna igen och det är så otroligt svårt att bestämma vilket hus vi vill ha. Hur viktigt är själva huset? Ska vi välja ett billgare hus och lägga mer krut på trädgården med pool m.m på en gång?


Vi är överens om att vi vill ha enplanshus, brett golv i vitoljad ek eller ask, stooort kök och matplats, 4 sovrum, två badrum, dörr ut till trädgården från sovrum, vardagsrum, allrum och tvättstuga.

Vi vill lägga mest pengar på köket då vi båda älskar att vara i köket. Badrumsinredning är ganska så oviktigt har vi insett. Snyggt och hållbart, men det behöver inte vara märkvärdigt. Vår kommod i badrummet har vi själva snickrat ihop och den älskar vi.


Vad har vi lärt oss från det hus vi har?

- Aldrig mer svart golv och svart inredning. Allt syns!

- Ingen köksblandare med en kall och en varm kran. AJ!

- Ingen spishäll på köksön. Om man ska ha det bör man ha en liten ho bredvid.

- Vi måste ha ett badkar när vi har barn.

- Balkong är onödigt för oss om man inte har vatten framför sig som man kan njuta av. Stockholm och vatten? Njaaa... inte riktigt råd. ;-=

Vi har ALDRIG suttit på balkongen på 3,5 år då man inte ser något kul och solen är i hetaste laget.

- Kök på övervåningen? Men seriöst, vem uppfann detta knasiga? En gnällig unge, matkassar, bärs, vindunkar och blöjor + kök på ovanvåningen = skit!

- Tvättstuga på nedervåningen, småbarn och pedant är heller inte den bästa kombinationen. Jag vill ha tvätten vikt innan den knappt är torr. Härhemma ligger tvätthögarna i veckor. Dessutom vill jag ha en dörr så att man kan ta sig ut i trädgården och hänga upp skiten.

;-)


Ha en bra dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards