Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Sandra - 20 juli 2011 21:24

   Från September 2010

Av Sandra - 20 juli 2011 21:02

Min tredje ensamma kväll hemma och nu börjar jag längta ordentligt! J ringde nyss och de har det bra på Åland, men S pratar tydligen om sin mamma. Vi har hängt ihop sen han föddes så han är inte van att vara borta från mig. Det ska bli helt underbart att få krama honom på fredag och lukta ifatt denna vecka jag missat.


Idag hade han badat i Ålands hav och gått ner i vattnet självmant. Går åt rätt håll. :-)


Idag var en bra jobbdag då jag jobbade undan det mesta jag samlat på mig de senaste två veckorna. Jag trivs riktigt bra! Är så glad att det ligger så nära också då det tar 30 min dörr till dörr när jag åker kollektivt.

Vi ska köpa oss en andra bil för att lämning och hämtning ska gå snabbare. Vi vill ha så korta dagar som möjligt för S på förskolan. Han är inte så stor än!


När jag kom hem från jobbet så gick jag förbi Ica för att köpa lite blommor och frukt inför visningen på söndag och måndag. Är det 90-tal med lime och citron? Då får det vara 90-talsvisning i så fall, orkar inte tänka om.

Idag rensade jag vår lilla snikpool, måla grunden vit på husets kortsida och fixade på uteplatsen. Imorgon ska jag damma, torka och dammsuga. Jag ska också packa eftersom jag åker direkt till Åland från jobbet.


Jag stör mig alltid på något varje dag och detta är dagens irritation:


- Föräldrar som klagar över att deras barn är gnälliga när de väljer att bila ner i Europa. I detta fall är barnen 1 år och 4 år. Stackars föräldrar som har barn som gnäller över att sitta fast i en bil 10 h/dagen.


Okej att störa sig va? :-)


Igår störde jag mig på en snubbe som åkte samma pendel som jag. Han hade sina stora och smutsiga skor på stolen framför sig. Hur kommer det sig att denna snubbe inte förstår själv att den som sätter sig på den stolen efter hans stora och smutsiga skor legat där och gosat kommer att bli smutsig på sina eventuellt vita linnebyxor? Dum eller?


Andra saker jag stör mig på är;


- Personer som inte visar ödmjukhet inför andra människor. Är man inte drabbad av något fysisk/psykiskt funktionshinder som hindrar dem i vissa möten med människor så kan man f-n visa hänsyn och vara lite ödmjuka.


Jag är inte bitter! :-)


Tänk om någon budar på vårt hus på söndag eller måndag? Jag har en känsla av att det är lite kyligt på marknaden iom Italiens, Greklands och USA:s tattarförmåga att förvalta sina slantar. Men OM det blir ett litet gulligt bud så kan vi köpa oss en tomt och börja planera på riktigt! :-)


Dags att läsa innan lampan släcks!


Natti natti

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards