Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Sandra - 5 juli 2011 08:14

är att jag inte prioriterar att blogga nu när jag börjat jobba. Det blir inlägg då och då helt enkelt. :-)

Detta är min tredje jobbvecka och jag har redan VAB;at tre dgr. Förra veckan löste vi det så att jag tog två förmiddagar och J två eftermiddagar. Igår tog J hela dagen och idag tar jag hela dagen. S var snorig förra veckan och denna vecka har han haft feber sön och mån. Idag vaknade han upp feberfri! Hoppas att det håller i sig.


Jag har gått bredvid de två första veckorna och igår var det dagen D då jag jobbade "på riktigt". Vi är 2 st inom socialpsykiatrin + en samordnare (som även är samordnare för LSS). Min kollega och vår samordnare är på semester i 4 v så jag är ensam nu på socialpsykiatrin dessa veckor. Det gick bra, men shit vad mycket det är. Jag lär mig massor!!


Snart ska vi bestämma visningshelg så fort vår mäklare kommer hem från semestern. Vi hade två som ringde på vårt hus genom att ha sett det på nätet. De var väldigt intresserade. Vi bestämde att ha en förvisning och städade som galningar i tre dgr. De älskade huset invändigt, men det ena paret kände att det var för mycket att fixa på utsidan inom de fem närmsta åren och det andra paret kände att det saknades ett rum då de också ville ha garage.


Trist! Det är inte världens lättsålda hus detta! Vi får hoppas att någon nappar nu när vi visar det i juli.


Midsommar spenderades på Åland och det var en jätterolig helg. Mycket skratt och galet mycket trams. S och hans lillkusin börjar nu få upp ögonen för varandra vilket är jättekul.


Mamma och mina syskon var här i helgen som var. Mamma och jag var på TOTO på fredagen. Började gråta så fort de kom ut på scenen. ALLTID! Älskar de jäkla gubbarna så mycket.

På lördagen visste vi att det skulle bli svalt för det hade de sagt på vädret. Packade ihop oss och tog buss,tåg och spårvagn till Gröna Lund. Svetten rann på oss alla kl 10.30 och när vi gick av spårvagnen så fick S nog. Han var helt blöt och han ville sova. Vi visste att det skulle vara omöjligt att ta oss in på Grönan så vi tog en promenad längs vattnet och åkte sen hem. Han somnade 14.00 hemma helt utmattad. Jag och J la oss i poolen med 27 grader i vattnet. Vi behövde ta igen oss.

Jobb hela veckan, städade söndag, måndag och tisdag till 22.00 på kvällen, familjen kom på torsdagen, konsert på fredagen medan J var hemma med mina tre syskon och S. Vi var verkligen helt färdiga. S hade feber den dagen, men vi trodde att det var värmen. Inte konstigt ungen gnällde. 39 grader i feber med 30 grader i luften. Vi kände oss inte som världens bästa föräldrar!


Förra onsdagen då vi hade en visning härhemma åkte vi till Enköping där ett husföretag hade ett visningshus. Huset var riktigt häftigt och med vissa ändringar i planlösningen kan det bli riktigt fint. Stort och rymligt!

Idag ska vi vara hemma och bara ta det lugnt! Jag är helt slut efter denna helg. Imorgon är det jobb igen och det blir spännande! :-)

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards