Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Sandra - 23 februari 2011 08:38

De tomter som vi reserverat har vi nu släppt p.g.a

- den stigande räntan

- Vill se att vi får vårt nuvarande hus sålt

Tomtsäljarna tror att det kommer att finnas kvar tomter till sommaren då det förhoppningsvis är aktuellt för oss.

Det känns bra i magen att vänta .... :-)


Härhemma har vi städat i matkällaren och ställt in extrafrysen som stod i garderoben. Vi hade även ett skåp med skjutdörrar i garderoben som vi nu målat vit och ställt upp i sonens rum. Perfekt skåp att ha leksaker i och väldigt roliga skjutdörrar att dra fram och tillbaka, fram och tillbaka.


Garderoben som jag pratar om ligger i hallen och man går igenom den för att komma till matkällaren. Det är det enda utrymmet som är kvar att fixa med och jag tror att en fin garderob säljer så nu ska jag piffa upp den.

Vi bor i ett hus från -52 och det märks på alla små pluttinuttutrymmen som finns/fanns. Garderoben är egentligen två garderober, men vi har tagit bort dörren emellan då den tog halva utrymmet när man öppnade den. Det är en bärande vägg mellan rummen så vi får låta den stå kvar.

Däremot kommer jag att slita ut plastmattorna på golvet som är fantastiskt fula. Jag kommer att lägga en plastbubbelmatta som gör att golvet andas och över den lägger vi en grå heltäckningsmatta för att få ett varmare golv att gå på.


Jag ska slita ut hyllplan, stänger och hatthylla för att sen måla väggarna i vitt. Jag är lite allergisk mot att allt ska vara vitt, men eftersom vi inte har några fönster i garderoben så blir det ljusare med vitt. 

I helgen ska jag köpa MDF-skivor och platsbygga en garderobsinredning. Länge sen jag snickrade då J alltid snickrar. Jag har hamnat i den klassiska kvinnofällan och nu ska jag klättra upp därifrån. Jag har gjort lumpen och renoverat mitt gamla torp, JAG KAN SJÄLV!!! :-)

J tycker det är jätteskönt då han kan umgås med vår son under tiden.


-18 grader idag så det blir öppna förskolan för oss.


Kram   

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards