Alla inlägg den 20 november 2011

Av Sandra - 20 november 2011 16:52

Härhemma har det gått i härligt lugn fart i helgen då två av oss fortfarande är risiga. Jag brukar bita ihop när jag är förkyld, men denna förkylning har tvingat mig att ta det lugnt.

Igår tog vi en långsam promenad till Rusta och MIO som ligger 30 min bort. Även om jag vill byta bostadskommun så kommer jag att sakna möjligheten att kunna ta en promenad till MIO, Rusta, köpcentrum med de flesta affärer, simhall, stor leksaksaffär m.m m.m Lite lyx!! Bortsett från att vi inte hörde vad vi sa sista biten då motorvägens toner tog över.


Vi var på jakt efter 2 fina stjärnor och fann dem givetvis på MIO för endast 879 kr/styck. Efter en del funderande så kom vi fram till att vi kör våra gamla detta år så investerar vi i ett par nya nästa år. Ibland får man tänka efter. :-)

Vi köpte värmeljus och balsam på Rusta för att sen gå hem. S somnade 30 sek efter att vi lämnat hemmet och fram till Ica på hemvägen. Han var trött. :-)

På kvällen bakade vi lussebullar tillsammans vilket var roligt då S för första gången var med i bakandet. Sen åt vi gurksoppa med räkor och avocado. Hade i en massa chili och vitkök så det brände skönt. Så otroligt gott. S åt fiskpinnar med god aptit och se blev det popcorn i soffan. :-)

Varma mackor och julmust framför Så mycket bättre. Sen film och kill. En lördag precis som det ska vara.


Idag vaknade jag nästan utan röst och insåg att gårdagens promenad inte var det smartaste draget då jag blev ännu sjukare. Jag vilade hela förmiddagen för att sen baka pepparkakor med min fina son. J staplade upp all ved från torpet. Vi tog en kaffe på eftermiddagen och tog en allvarlig funderare över hur f-n vi ska göra med detta hus. Vi velar och vi mår dåligt över detta då vi inte vill göra ett dugg mera på huset, men vi vill ha det sålt. Tror att vi har löst det med en vägg och nya köksmöbler. ZZZzzZz


Ikväll Pirates 3 och kinamat.


Imorgon hoppas vi på att få gå till förskolan samt till jobben. :-)


Bjuder på en bild och fler i veckan!!!


 


- Baaavooo Sikten, Baaavooo!!!! skriker Sixten och klappar händerna efter att han pillat ner russin i lussekatterna.

Hans pappa kollar beundransvärt på sin son och klappar samt skriker bravo även han. ;-)




Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards