Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Sista Vab-dagen på minst 3 månader! Eller hur? ;-)

Av Sandra - 12 december 2011 09:20

S kräktes upp yoghurten imorse pga allt slem. Dessutom var han ovanligt hostig och risig. Av med jobbkläder, ett par samtal och lite ångestdämpande i form av valium så sitter vi i soffan och kryar på oss. Imorgon är det Lucia och då ska tomten vara på dagis prick 7.00 Så kul att se honom tillsammans med alla barnen som är en blandning av Lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar och pepparkakasgubbar/pepparkaksgummor.


Jag har funderat på julklapp till J och inser att vi i dagens läge köper det vi behöver. En lyxig känsla. Lite skillnad när man var föräldraledig.

Han önskar sig en plånbok, rakapparat och långkalsonger. Galet trist att köpa tycker jag. Vi ska köpa oss en ny familjedator i mellandagarna, men något hemligt ska det ändå vara kan jag tycka.

Vi har tavlor hemma, men vi pratar ofta om att vi borde köpa nytt till det nya huset. J har ca 10 tavlor i garaget som han tycker om. Vad jag tycker är väl tydligt då de står i garaget. Mörka mörka tavlor som ger mig gåshud. Den konstnären som idag inte lever var nog väldigt ledsen i själen under sitt konstnärsliv. Det måste man kanske vara som konstnär? Hur som helst så ska alla hans tavlor sedan sitta ute i det nya garaget och ha en egen liten Galleria. En utställning i sin ensamhet kan man säga. ;-)


Hur som helst är smaken olika och J gillar dem vilket många andra också gör.


J har bott och jobbat i L.A i två år vilket är en ganska så lång tid. L.A kommer alltid att ha en extra plats i hans hjärt och det kommer alltid kännas som ett andra hem för honom. Den känslan vill jag att han också ska känna av härhemma. Han har dessutom en moster som bor i Boston som han inte träffar alltför ofta. Sen älskar han New York som de flesta gör och har lovat mig att vi inom ett par år ska ta oss till New York på tu man hand. Därav får Manhattan en plats härhemma. Manhattan är dessutom Manhattan som inte behöver några ord. :-)


 Jag beställde dessa tre från staterna som har en storlek på 26cm * 34cm. De kommer att sitta i en stor ram eller tre mindre. Så otroligt snygga och kommer att passa i vårt kommande coola hus. :-)


 


   


Helgen har varit lugn både när det gäller kalorier, aktiviteter och alkohol. En julöl tog vi i lördags, men sen var det lugnt. Låter sådär, men vi brukar dricka vin till maten på helgerna, men inte denna. Vi har tagit en promenad varje dag, vilat tillsammans på eftermiddagen och ätit god mat. I lördags föreslog J att vi skulle ta oss till Nybygget igen för att kolla in husen, dricka kaffe och aktivera S som älskar alla de små lekstugorna. Det visade sig vara en bra idé då S hade hur kul som helst, vi kunde fika i lugn och ro då de har en lekplats med tågbana bredvid caféet och fick en hel del nya idéer. Vi får passa på så länge S inte har några särskilda krav på aktiviteter. Han är bara glad då vi är hela familjen och att han får se saker samt springa omkring. :-)


J ringde nyss och han kommer hem vid 14.00 så att jag kan åka till jobbet. :-) Jippi!!!! Så skönt att mjuka upp lite lätt med att ta tag i alla mail och meddelande på telefon. Planera veckan samt sriva klart ett par utredningar.


Dags att ta oss ut en liten sväng...


HEJ HEJ



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards