Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Mitt tips!

Av Sandra - 6 december 2011 07:53

Jag är en buzzador vilket innebär att jag får testa på olika produkter/tjänster, ofta tillsammans med vänner och sen buzza mina åsikter kring produkten/tjänsten. Allt från barnmat till lovefilm.

Denna gång fick jag testa på Guldbrev. Vi hade samlat ihop lite guldsmycken härhemma som vi inte använde, men vi hade inte hunnit komma iväg till någon guldis för att sälja det.

Vi hoppade på erbjudandet som guldbrev hade för ett par veckor sedan. Vi la ner guldet i en särskild plastpåse och beskrev guldet på en särskild blankett som vi stoppade ner tillsammans med plastpåsen i ett rek.kuvert Behöll en plastremsa med ett nummer så att vi skulle kunnat ha spårat påsen om den nu hade försvunnit.


Guldet var J´s vigselring som han tydligen inte behöver längre ;-), ett örhänge som saknar partner, ett armband som jag fått av en generös f.d pojkvän och en liten guldboll som jag haft på en halskedja (även den från en f.d pojkvän). 

Vi gissade  att vi skulle få 1000-1500 för allt, men igår kom ett utbetalningskort på 4219 kr. Detta guld har legat på olika platser i huset och det har inte varit saknat. 4219 kr bara sådär gjorde oss väldans glada.


Nu tror jag att jag fick lite extra för att det var ett erbjudande, men ändå. :-)


S var varm när jag hämtade honom igår och snorig IGEN. Härliga tider detta! Det är J´s tuffaste vecka med styrelsemöte m.m Hans jobb är mer sårbart än vad mitt är så ofta blir det jag som är hemma. Idag delar vi på dagen så J kommer hem vid 12.30 så åker jag och kör eftermiddagen. Mycket bra lösning.


I veckan är det Linas matkasse som ordnar middag hemma hos oss. Det ser mycket gott ut på bilderna så vi hoppas på det. Ikväll blir det kantarellrisotto och hur gott låter inte det?


Igår åkte jag ner till centrum för att handla lite småsaker och insåg hur smart det är att åka ner på kvällen. Det var inga köer och väldigt mysigt att gå runt själv för omväxlingens skull. Köpte 2 julklappar till S och batterier till hans temp. Handlade lite mat på slutet och åkte hem till en alldeles för pigg liten kille. Han hade mycket svårt att komma till ro och ville bara leka. Klockan 21.30 somnade han. ??? Vad hände? Så fort vi stängde dörren så tände han sin sänglampa och satte sig vid sitt bord och började ställa upp sina bilar och sina små djur. Sedan repeterade han vad alla hette; bäjarn (bärgaren), bassen (ambulansen), kossan, gisen, biksen (blixten), ammet (lammet), bubbe (gubben), isbilen (polisbilen), babilen (brandbilen) osv. osv. och sen skrek han bavoooo och klappade händerna åt sig själv. Han kom inte ut utan satt därinne och lekte för sig själv. Så jäkla söt. :-)


Jag ska passa på och ta en promenad innan mellanmålet. Det är lyxen med att vara hemma med sjukt barn. :-)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards