Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Rubrik saknas

Av Sandra - 2 december 2011 10:01

På söndag är det 2:a advent och vi har inte fått upp utebelysningen än samt lite annat som vi brukar ha framme. Jag har svårt att finna suget att pynta då jag mentalt flyttade ut vid besiktningen. Jag trodde att om man besiktigar så köper man om man inte hittar några allvarliga brister.

Iom att det inte blev någon försäljning så har vi haft svårt att mentalt flytta in igen. Sen beror det också på att det känns som om det är oktober ute. Snö och kyla gör mer för julstämningen än vad man kanske tror. För oss gör det det. Igår var jag, M och L nere i vårt centrum då de hade öppet till klockan 23.00 Det var galet mycket folk och köer som bidrog till lite shopping. Jag köpte schampoo, balsam och spray med 25 % rabatt så då kunde jag unna mig kände jag. :-)


Jag önskar jag kunde skriva att jag inte brukar ha åsikter om hur andra lever sina liv, men då skulle jag ljuga. :-) Igår var föräldrar i vårt centrum med barn från 0 månader och upp. Spädbarn som sover kan man ha med sig till centrum på kvällen, MEN de som inte sover samt de barn som inte KAN sova i vagnen längre borde inte vara i ett fullpackat centrum kl. 22.00 på kvällen.

Det värsta av allt var en mamma med 3 barn i åldern 1,5 3 och 5 år varav två var ledsna. Då sliter hon tag i barnvagnen och gapar på ungarna att de ska gå till Lindex. Hur i helvete kan en förälder bli arg och gapig på sina barn i den åldern som gråter och gnäller i ett tjockt centrum kl. 22.00 på en vardagkväll???? Normaaaal? NOT! EGO och allmänt kass? JAAA! Enligt mig? Ja!


Här på jobbet så pratar vi om den skrämmande trenden som pågår. Nu är det inne för tjejer i åldern 15-20 att skaffa sig en liten bebis som assesoar istället för en lite hund. Bebisar är så gulliga. Om ekonomi eller pappa finns är inte så viktigt. Bebisar är ju så gulliga. Detta skrämmer mig oerhört. Var finns föräldrarna?

Bebisar blir barn? De är inte bebisar längre än ett år. Vi har olika mål med rollen som förälder helt enkelt.


Ikväll kommer svärföräldrarna över på middag. De vill träffa S innan de ska vara barnvakt nästa lördag. De är sällan barnvakt för att jag vill inte be dem för ofta. Nackdelen är att de blir mer osäkra vilket jag förstår. Trevligt att ha dem på besök. :-) S trivs med dem och det förstår jag, för det gör jag med.


S är såklart världens finaste enligt sina föräldrar. Han är så lugn och så otroligt snäll. Han sover bra, äter bra och sysselsätter sig själv med alla sina djur och bilar. Han vill ibland leka med oss, men inte alltid. Han trivs att pyssla för sig själv. Sen vill han gärna gosa om vi kollar på film och vid nattningen.

Nattningen tar ca 5 min och då läser vi skrotnisse, parkerar alla djur och bilar på byrån, gosar och sjunger Kalle Anka satt på en planka 4 ggr. Sen somnar han tillsammans med sin napp, filt, bärgaren, Blixten, Bussen och lilla blå bilen.


Vi känner oss så tacksamma varje dag över att han är vår. Han är verkligen helt underbar vår snart 2-årige kille. Nu hoppas vi att han får ett syskon inom ett par år. :-) Läskigt, men oerhört kul.


Lite jobb innan lunch. Sedan ska vi på vårdplanering.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards