Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Favorithus kommer och går!

Av Sandra - 29 december 2010 21:08

Det är tur att vi har tid på oss då vi pendlar mellan två olika hus. Det ena är Newport från Faluhus och det andra är Carolina 183 från Terihus. Det är två hus med inspiration från New England. De är speciella, lite över det vanliga och det är det som vi är ute efter.

Det ena är mer stilrent medan det andra är lite mer pluttiplutt. Jag har haft Carolina som favorit sedan jag upptäckte det för över 1 år sedan.

Stekta gröna tomater, Forest Gump och Nord&Syd är mina favoritfilmer/serier så jag har längtat efter en amerikansk veranda många många år. ;-) Därför röstar jag på Carolina. ;-) Newport finns fortfarande med ....


Jag har haft kontakt med Terihus och fått hem material, men vi ska ringa dem imorgon igen då vi har ett par frågor gällande fraktkostnad. Terihus är nämligen ett finskt husföretag.


Ni ska få ett smakprov;


            



Vi tänker oss huset i grått med vita detaljer och svart tak. Ni som känner oss vet att det är de färgerna vi använder oss av. Kanske får dörrkransen en röd rosett till jul. ;-)

Hoppas nu på en bra offert och att de bjuder på fraktavgiften eftersom det nyss varit jul. Tackar!


Det gäller också att hitta en tomt som passar huset. Om vi väljer Carolina så vill vi att baksidan av huset ska ligga i söderläge då vi vill ha kvällssol. Vi kommer att höja nedervåningens takhöjd dels för att få in mer ljus och dels för att få en större känsla.

Vi kommer att ta bort dörren mellan tvättstuga och badrum då det stjäl väggyta. Garderoberna på övervåningen blir en och dörren finns naturligtvis i vårt sovrum. :-) Märker ni att jag redan flyttat in?


Så vackert hus!! Jag har lite kontakt med en tjej på Åland som byggt ett likadant hus med sin man. I vår har vi tänkt att åka över och hälsa på dem och huset. Passar bra då J´s familj har sitt sommarhus just på Åland. :-)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards