Direktlänk till inlägg 26 december 2010

I drömmarnas värld

Av Sandra - 26 december 2010 10:36

I och med att man bestämt sig för vilken typ av stil man vill ha på sitt hus så googlar man och vips så hittar man bloggar som man verkligen tycker om.

Jag har ca 15 st bloggar som jag läser och de har nyss börjat planera sina husbyggen, bygger i nuläget eller kommit så långt att de flyttat in. Många av bloggarna har jag hittat genom att länka mig från en blogg till en annan.


När man kommer in i drömmarna kring hus så kan jag lätt sväva iväg. Om jag skulle lägga ihop alla mina rum och utrymmen i huset i mina drömmar så skulle huset sluta på 10 milljoner och en yta på 350 kvm. Det gåååår inte på långa vägar och vem ska städa huset?

Jag måste skärpa till mig där och tänka realistisk på alla sätt och vis säger min sambo. Har han rätt? Han har oftast rätt tragiskt nog. ;-) 


Vad är viktigast när jag skissar på planlösning? Iom att vi nu bott i hus de senaste 3 åren så har vi kommit på saker som är viktiga för oss i ett hus som vi planerar från början. Vi kommer inte att få med allt detta förmodligen så det gäller att prioritera.


- att hallen är så pass stor att man inte blir galen (idag blir man galen). Antingen en stor garderob eller skjutdörrar som är djup och lång.

- Köket måste vara stoooort när det gäller allt. Förvaring, arbetsyta och plats för många personer.

- Gärna stora garderober i alla sovrum

- Gästrum på nedervåningen

- Att teknikrum/skräprum och tvättstuga inte är samma rum.

- Kamin är ett måste för oss på alla plan. Värmekälla, mysfaktor, snygg detalj.

- Vi vill se entrén från kökets fönster. Ska vi öppna eller inte öppna? ;-)

- Uteplats med tak, kvällssol och vindskydd

- Stor tvättstuga med mycket skåp

- Carport, ej garage. Ett varmt förråd med plats för hobbyfix istället. Använder inte garaget idag utan har det som förråd.

- Gärna ett skafferi då vi älskar vår matkällare vi har idag.

- Bergvärme som värmekälla. På så sätt värmer vi upp vattnet i poolen som vi vill ha.

- Tvättnedkast från övervåningen om det går. J´s kusiner har det i sitt hus och det är häftigt och bekvämt.


m.m m.m


Vi har vår budget så vi får se om drömmar och verklighet går ihop i slutet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 februari 2012 13:49

Ni kan följa mig på www.villanitton.blogspot.com då jag inte fixar två bloggar. :-) Hoppas att denna adress blir min sista. Jag vet inte hur många ggr jag bytt och velat. ;-) ...

Av Sandra - 20 februari 2012 10:36

Jag har samlat på mig ett antal böcker skrivna av Ulrika Davidsson med helt otroliga recept med lågt GI. Jag har aldrig ätit så god mat tidigare. Den passar alla oavsett vilket matstil man tror på. Vill man köra tallriksmodellen så lägger man till li...

Av Sandra - 18 februari 2012 14:58

Av Sandra - 18 februari 2012 13:50

Idag åkte jag och sonen till Täby för att köpa en vårjacka och gå på knattebio. Det gick alldeles utmärkt förutom att han tog åt sig rollen som sagoberättare. Berättade för hela salongen om alla figurer och vad de gjorde. Klappade händerna om de gjor...

Av Sandra - 15 februari 2012 08:06

Tänk om Katrin Zytomierska kunde ta all sin sprudlande energi och hennes megastora behov att av synas och höras och göra något bra av det. Utveckla sin EQ och börja tänka till lite extra innan hon öppnar lilla munnen. Det skulle resultera i färre...

Presentation


En familj på tre som nu vill sälja vårt hus för att bygga ett nytt hus. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards